Vad är ett forum till för egentligen?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

88
153
LunarBallReptiles:

Johansk, det finns kvar men är inte så aktivt då FaceBook har allt under ett tak....

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:
Den negativa atmosfär som ibland skapas beror oftast inte på de som några hänvisar till som "experter" (i negativ bemärkning), utan det handlar oftast om att en person lägger ut en fråga eller annat påstående som påvisar att man borde ändra något i sin djurhållning för djurets bästa, och då intar den personen en defensiv ställning som tex -ingen "expert" ska minsann tala om för mig hur jag ska göra, jag vet bäst och gör som jag vill med mina djur- vilket är väldigt synd.

Att de som har kunskap ska dela med sig och påpeka eventuella förbättringar är självklart, men alltför många tar illa vid sig och går på defensiven istället för att ta åt sig feedbacken.

De som har erfarenhet har en form av visselblåsarroll, och ser någon nåt som är uppenbart fel så ska den personen naturligtvis kunna agera utan att behöva bli påhoppad.

Ett terrarie-community utan "experter" (dvs kunniga erfarna hobbyister) som delar med sig av sin kunskap är för mig ett totalt värdelöst community.

1244
472
leedragon:
men ska man inte vara så att man ska hålla sina tips för de som frågar? har  personen i frågan inte frågat om nåt ska man inte  ta och säga nåt?

Medlem i SHF
537
750
Patch:
Leedragon... Även om den gör nått helt galet? 

229
124
CJBReptiles:
Hur tänker du nu leedragon?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Har man bra tips & erfarenheter är det självklart man ska dela med sig på ett forum, men kan ha missuppfattat dig leedragon, eller? :)

238
14
Regnskog:
Vill påminna om att hålla en god ton om detta nu blir en diskussion, alla ska kunna lämna denna tråd glada :)

Mvh

1244
472
leedragon:
alltså om personen  lägger ut en fråga eller ber om tips så är det oki, men om personen bara visar sin sak, terrarium, djur eller nåt, ska man låta bli att ge tips, då den personen har inte bad om dem?

ungefär så är  det jag menar/ undrar/ ger som alternativ

238
14
Regnskog:
Jo självklart kan man ge tips och råd, fast inte på det sättet att ''du är så dålig, du gör fel bla bla bla.'' utan mer ''Tänk på att det kan bli bättre om du gör så här'' 

Helt enkelt så kan man istället för att trycka ner den andras metoder så kan man höja sina :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Med en god ton säger jag att där tycker vi olika Leedragon :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild