Dusk Tropic

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

2966
1648
Hoggaforfan:
Hmm jag mailade honom för 2 dagar sen och inget svar men jag ställde kanske lite krångliga frågor.

278
122
Snakedude69:
Tell me how it goes.  I am interested in a dusk rainsystem.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Hoggaforfan skrev:
Hmm jag mailade honom för 2 dagar sen och inget svar men jag ställde kanske lite krångliga frågor.

Får man fråga vad du ställt för frågor? :-P 

2966
1648
Hoggaforfan:
"Hur "svårt" är Dysa Supreme att rengöra?

Ur bevattningssynpunkt, gör det mycket skillnad mellan 15 micron vs 25 micron?

Kan du spela in en video där man hör pumparna? Där du demostrerar Q-in dysorna så är väl iofs pumpen tillräckligt nära för att "höras", är det den stora pumpen?

Klarar Tropico-pumparna och miniatyrpumparna att torrköras? Om det av någon okänd anledning skulle hända :-)

Fungerar det att koppla in ett strilrör till duschsystemet? Något du kan sälja färdigt?

Driver till UHOP-modulerna, är det helt enkelt transformatorn?"

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Hoggaforfan skrev:
"Hur "svårt" är Dysa Supreme att rengöra?

Ur bevattningssynpunkt, gör det mycket skillnad mellan 15 micron vs 25 micron?

Kan du spela in en video där man hör pumparna? Där du demostrerar Q-in dysorna så är väl iofs pumpen tillräckligt nära för att "höras", är det den stora pumpen?

Klarar Tropico-pumparna och miniatyrpumparna att torrköras? Om det av någon okänd anledning skulle hända :-)

Fungerar det att koppla in ett strilrör till duschsystemet? Något du kan sälja färdigt?

Driver till UHOP-modulerna, är det helt enkelt transformatorn?"

Okej ja om du nu får svar så kan du ju posta det sen, just skillnaden på dysorna har jag också undrat över.  

2966
1648
Hoggaforfan:
Kan nog svara snart hoppas jag. Ko0mpisen köper supreme och jag köper de lite dyrare, främst för jag vill ha större droppar.

2966
1648
Hoggaforfan:
Fortfaranade inget svar från Dusk. Däremot har produkterna kommit :-P
Så kundtjänstmässigt är det uselt men beställer man så går det fort.

Ingen aning om man kan montera isär Dysa Supreme och rengöra så köpa de lite dyrare kan nog vara värt det. Jag lyckades i alla fall inte men min högerarm är lite dålig nu så kan inte ta i så mycket.

903
510
Evanjeline:
Jag tror du kommer bli nöjd med den pumpen, den är underbar.

164
35
anders890:
Måste passa på att låna tråden lite, har en fråga angående bevattning/regnsystem då jag sjäv behöver investera i ett snart, många rekomenderar Dusk, men HC's egna system levereras ju "helt komplett" och något billigare, av vad jag har förstått så har Dusk något bättre pump (rätta mig om jag har fel) -och hur är det med vanligt kranvatten till dessa system, kalkar dom igen så småningom?
Bör man även krångla till det med ett eget dräneringssytem?

2966
1648
Hoggaforfan:

Dräneringsystem behöver inte vara krångligt och är något många missar när de gör terrarium. 2-3cm lekakulor och markduk över, sen en avskuren pet-flaska (korkdelen) så är det klart.

Här har du HC:
youtu.be/YNJXdEaFS94

Dusk system:
youtu.be/eRytrcwz_Lk
Slangen kan väl vara sjukt lång men tror inte det.

Munstyckena kalkar igen men Dusks nya munstycken är lätta att plocka isär och rengöra. Annars kan man lägga dem i citronsyra så ska det fixa det ganska bra med.
Jag valde de nya mycket för att de har större droppar så hoppas det fungerar bättre som bevattning av växter.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild