Diskriminering

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Trist att de inte räknar de som husdjur. Det måste vara urtråkigt att ha en fototävling med husdjurstema och enbart få in bilder på katter och hundar.

Man kan förstå att alla inte har intresse för reptiler, men djurintressen bör respekteras likamycket som vilket annat som helst vare sig man har intresse för leddjur, ormar, ödlor eller groddjur.

163
34
Danne:
Ja, man ska absolut kunna lägga ut bilder på sina reptiler utan att bli diskriminerad på nåt sätt. Har själv bilder på ormar på facebook. Menar bara att ifall du vill undvika diskriminering så brukar reptilgrupper osv visa mer respekt än folk som hämtar sin fakta från media.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Jag brukar bemöta kritiken med fakta och vinna debatten enkelt genom det :) Nu vet alla mina vänner vad jag har för intressen & dom flesta har lärt sig leva med det.. Jag bjuder gärna hem folk som skriver onödiga/dumma/löjliga kommentarer på mina djur, väl där har majoriteten ändrat uppfattning och gått från "urk - till wow" . 

Att det finns människor som tycker våran hobby är läskig och äcklig får vi nog lära oss leva med, man kan inte älska allt & alla så är det bara, därför det finns sidor som terrariedjur.se & liknande sidor på facebook där andra delar ens eget intresse. 

Sen kan jag bara hålla med anders angående en fototävling på djur.. " Det måste vara urtråkigt att ha en fototävling med husdjurstema och enbart få in bilder på katter och hundar". 

Fördomar finns mot allt & alla, i bästa mån bemöter man kritiken & andras uppfattningar genom faktabaserad kunskap & en passoin för det man pratar om. då brukar även den suraste tanten tycka det är roligt och intressant att lyssna, även om det har med "snuskiga" terrariedjur att göra :)

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

Håller med Jonas_ till 100%. Visst är det tråkigt med folk som har förutfattade meningar om våra djur och våran hobby, emn så är det och så kommer det alltid vara. vad gäller folk på facebook och andra oficiella "bildforum" tycker jag tat man ska kunna lägga ut vilka bilder man vill utan att folk ska klaga på det. De flesta av mina vänner vet vilka djur jag håller och vet vilket intresse jag ägnar mig åt och finner sig i det, de som absolut inte står ut med att jag lägger ut bilder på mina djur får gärna ta bort mig som vän, det är inte så att jag kommer sakna dem :)

jag är inte särskilt förtjust i hundar och kaniner, men om någon lägger ut en bild på sin hund/kanin ignorerar jag den hällre än lägger en massa energi på att klaga över "deras äckliga djur". de som tvunget måste klanka ner på andras djur och bilder har uppenbarligen brist på vett och etikett samt hur man för sig bland andra människor.

1244
472
leedragon:
enklast är att ladda upp bilder på terrarie djur där det uppskattas ( här) sen om man vill inte  se bilder på sina vänner barn, katter hundar, osv, så kan man välja att sluta följa deras inlägg?

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
jag laddar upp bilder både här och där, man kan välja att inte följa folk men då kanske man missar något annat. jag tycker i vart fall det är lättast att bara ignorera än att hålla på och klydda med olika inställningar.

205
26
Strunten:
Jag laddar nu endast upp bilder i ren provokation till mina facebookvänner som inte tål dessa fruktansvärda varelser! :) trevlig umderhållning till lördagsgroggen :)

46
0
emanuelerik:
Rätt kul samtidigt att våra små raringar väcker så mkt känslor som de gör här och var. Ren okunskap skulle jag säga

55
24
Mona:
Jag lade upp en bild på en av mina söta och fina kackerlackor på fb. Fick bara massa usch =/. Har katter också men vadå, kackisarna är ju också medlemmar i familjen . Har fått syrran intresserad av kackisarna(Archimandrita tesselata) så vi ska till uppsala en vacker dag och köpa några vuxna till henne med . Andra syrran har redan tagit 2 nymfer från mig =D.

Några jag känner vägrar besöka mig för jag har konstiga djur ,andra kommer över jämnt för att kolla på och hålla vissa av dem =P

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
Folk som vägrar komma på besök och skyller på "underliga djur" tycker jag inte är värda att ha som vänner. De kan väl bara säga att de inte vill komma på besök utan någon sådan besynnerlig anledning.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild