Gilaödla, ägg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

150
14
Hillmans:
det som förvånas är att det reageras så starkt nu, varför ?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Vad menar du? Förstår inte frågan :)

1275
1725
Falk:
Fick inte Dan Andersson (danne_60) ungar för någon månad sedan?

Medlem i NNHF
52
55
danne_60:
"Fick inte Dan Andersson (danne_60) ungar för någon månad sedan?"
-----------------------
Fick ungar på mina Skorpiongiftödlor i mitten på dec. Gilorna har som bäst börjat para sej nu. :)

//Danne

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Det är väl förmodligen Skansen själva som har hypeat upp och informerat om det till tidningarna.

Inget fel i sig. Tidningarna hittar ju inte nyheter om reptiler av sig själva om det inte är någon som bollar för det.

Kul att de lyckas, och självfallet även de privatpersoner som det gått bra för.

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:
tror hillmans undrar varför det skrivs massa i media och att det står att det är första gången osv.

Som sagt kul för Skansen, men de är inga pionjärer när det gäller Gilor, inte ens i lilla Sverige :)

Se bara på Danne.

Medlem i SmHF
33
30
Daniel_Claesson:

Det har fötts upp gilaödlor i Svergie sedan början på -00 talet, kanske ännu tidigare? Dessa föddes då upp av en person hemmahörande i Skåne.

Jag har dessvärre inte kolla på exakt år osv så ta den informationen med en nypa salt. Men det har odlats gilaödlor i Swe i bra många år. Så någon "sensation" är det dock inte längre, men likväl välldigt kul.

Mvh

Daniel

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Aha då förstår jag frågan hillmans, antagligen för att vanlig media inte har någon som helst koll på våran hobby och att dom nu blivit tipsade och trott dom hittat en sensation :) Man blir ju inte direkt förvånad att dom skriver det som sägs utan någon bakgrundskoll, media i ett nötskal :)

741
681
Binks:
För mig att jag sett i nån grupp på ansiktsboken att någon hade ungar.

Medlem i SHF
110
82
do_it:
Det är väl rätt simpelt , det står att det är första gången på Djurpark/inrättningar i Sverige:)
Står väl inte att det inte skett i privat sektor ?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild