Fy f*an!.. :(

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

384
18
mr_fan:

håller med binks sista kommentar =)

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:

Syrsor är såklart värre, eftersom de spelar och rymmer lättare. Men samtidigt så är ju ordet "kackerlackor" betingat med en massa negativa saker vilket gör att det egentligen kan vara rätt svårt att övertyga icke insatta personer att blaptica dubia ej är skadedjur på samma sätt.

Samtidigt så nämner du ju skäggagamer, och där ser jag inga omöjligheter med att köra utan dubia, då skäggagamer ändå kräver mycket utav näringen ifrån vegetabilisk föda.

Edit: För att klargöra, så menar jag såklart inte att du enbart ska använda vegetabilisk föda, utan även med insekter som t.ex. syrsor som nu tydligen inte räknas som skadedjur.

160
91
turboadde:

Tråkigt att du inte får ha Dubia. Tycker du borde få ha det framför syrsor då syrser är mer skadedjur i mina ögon och lättare rymmer. Samt att kör du tex med firemons föda för dubia samt vattenkristaller så e de så gott som luktlöst.

Till skäggagamer e finns det ett foder som utgör sig för att vara fullfoder till dom. Det och så sallad så borde du kunna ha dom kvar. Blir ju dock inte lika billigt som dubia men den är drygare än vad man tror. www.herperschoise.se/product.html/veggie-burger-18-kg?category_id=94 

Vet att herpes sålde i en så kallad prova på burk (det e ganska stora paket annars) förut så du kan fråga efter den först. Har hört några som ska vara väldigt nöjda  med det. Kan vara lite svårt att få dom att äta det först men man får ha lite tålamod och alltid börja dagen med det tex eller bara servera det varannan dag tills dom börjar äta det. Jag har handmatat det i början med för att dom ska börja äta det. Vuxna brukar vara lättare att få äta det tror jag. Sen finns det ju lite frystorkad mat och så som man kan prova med.

238
14
Regnskog:

Köpte lite dubias nu av firemon. vi har kommit fram till att jag kan få ha dubias tills dom gör ett såkallat ''final'' beslut. Hoppas det går igenom

Medlem i SHF
73
39
Sofie:

Min kameleont har bara fått en kackerlacka i hela sitt liv och hon hatade det, så hon har inte fått någon mer. Jag brukar variera med zoophobas, syrsor och gräshoppor, och hon mår bra.

18
6
CaLi:

Skäggisar är ju allätare så de borde väl kunna äta döda kackerlackor utan problem. Döda får du väl ändå ha hemma? Sen går det nog ingen nöd på dom utan kackerlacker heller då det finns massor av olika foderinsäkter att välja emellan.

66
9
Panosz:

som Binks sa troligen kommer den att dö .. En av mina dubia lyckades rymma och hittade den död ... själv använder jag dubbel  häftad tejp på insidan ... Så dom fastnar på den om dom lyckas klättra  

741
681
Binks:

Eller vaselin på kanten gör att de inte kommer över, men är det en lodrät repfri yta så kommer de inte över endå.

238
14
Regnskog:

Det är en heltrepfri yta, med lock t.om. dom kommer inte komma ut. Ska visa denna tråd för dom som gecko12 sa. Önska mig lycka till

151
77
Firemon:

Dom får jättegärna ringa till mej om dom har frågor så ska jag göra mitt bästa för att besvara dom samt berätta hur dom lever/förökar sej osv.

Mvh

Niklas Firemon 

076-261 60 88

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild