Favoritpytonorm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

102
1
dragster:

Inget slår en Jungle Retic. Bateater x ( mainland ) reticulated python.

Denna hybrid kan i sällsynta fall förekomma i det vilda då Bateaters ( burmese x reticulated ) inte är helt ovanliga i det vilda. 

102
1
dragster:

102
1
dragster:

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

dragster i vilka områden förekommer den naturligt? Du skrivet att den inte är helt ovanlig i det vilda, jag har då aldrig hört att hybrider är vanligt förekommande naturligt :)

Inget påhopp men blev intresserad av att läsa mer..

Då jag är läsnörd av pytonböcker och så varit dom senaste 25åren tycker jag att jag borde hört om fenomenet tidigare men man kan inte veta allt ;)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Nu menade jag alltså vart burmese x reticulated brukar förekomma i det vilda? :) Såg att det var otydligt.. I terrarium har jag sett flera individer men aldrig i det vilda förutom i Everglades Florida men dom ormarna kommer med största sannolikhet från en avels-anläggning. Tänkte om det fanns fler populationer?

28
3
Kaptenrosa:

Asus : Tack :) han är ca 80 cm, ålder vet jag faktiskt inte exakt :)

6
0
djungelrut:

Mina farvoriter är

morelia spilota cheynei

morelia spilota mcdowelli

kommer få ungar i år också på dom här morpherna,

jag är tvärtorsk på dom flesta morelia morph som finns.

mvh djungelrut

478
592
Rottenroth:

Python curtus

Vansinnigt snygga!

102
1
dragster:

Jonas_

Har hört o läst olika på nätet att det inte är helt ovanligt att nät x tiger parar sig i det vilda. Ska se om ja hittar nån bra läsning om det:)

278
122
Snakedude69:

Chrondros, are definalty the best pythons.... but boas... are better snakes ;) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild