Nästa vecka kommer mina axoloter :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

126
6
AjPaj:

www.caudata.org/cc/articles/Mixing_disasters.shtml

Ha inte dina axolotler med andra djur är du snäll! De kan ge sig på precis allt. Även om en fisk skulle vara ofarlig för axolotlen kan det medföra onödigt lidande.

Jag skulle gissa att det är som med andra herptiler att de kan bli stressade av att ha bytesdjur runt sig hela tiden. Visst har de det i naturen, men där har de också större plats att gå undan på.

Vissa föder ju upp fiskar att mata sina salamandrar med, men inte i samma akvarium.

382
36
MariBarita:

Shit! Vilka bilder!

126
6
AjPaj:

Jag vet. Det är så synd.

Om man ändå vill ha fisk med sina axolotler ska tydligen White Cloud Mountain Minnows (Tanichthys albonubes) vara bra, då de inte har vassa ben och trivs i samma temperatur som axolotlerna.

232
95
anamidnatt:

Ja, där ser man att allt kan hända :P blir väl att rengöra 100% manuellt då. Men det gör ju inte så mycket. 

232
95
anamidnatt:

Då var man på väg till djuraffären för att hämta dem! Det betyder att det kommer upp bilder ikväll förhoppningsvis! :D

126
6
AjPaj:

Vad spännande!

223
6
Susanne:

Kul! Ska definitivt logga in och kolla på dem! :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Najs! :) Ser fram emot bilder på dem!

232
95
anamidnatt:

Första bilderna då :)

Hoppas verkligen att de inte har något emot varandra så att man inte ska behöva separera dem.

232
95
anamidnatt:

Har lagt upp lite bättre bilder i mitt bildgalleri (:

Har även gjort en rätt intressant upptäckt - de har en hel del ljud för sig... bortsett från det vanliga plaskandet så gör flera av dem ett ''squeakande'' ljud när de hämtar/släpper ut luft och ett och annat knorrande har jag också hört. (Karet står brevid sängen så har dem väldigt bra under uppsikt)

Trodde faktiskt de skulle vara mer eller mindre knäpp tysta.. nu hör man att de lever. Rätt kul tycker jag ^^

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild