någon som har fött upp kameleonter?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

234
1
tinagustafsson:

okej för jag testade det förut lite och då blev han stressad och kollade jätemycket på filten.. för att veta om det är ägg på gång så jag inte ger för mycket mat = zophobas just nu iaf..

234
1
tinagustafsson:

okej så kan jag göra med filten :) nej köket är superlitet också :( vi har iaf flyttat honom så att han inte ser tvn.. nej de känns som att många har problem med sina ödlor också och inte bara kameleonter. Och som du säger alla ger olika råd, det är jag tacksam för! men svårt att veta vad som är bäst det är ju olika för alla djur. men nu ger jag honom zophobas med b vitaminer på, få se om han vill ha annan mat snart ( hoppas hoppas hoppas)! :) ni är väldigt snälla som hjälper mig! :)

234
1
tinagustafsson:

men jag har hört att dem inte hör så bra, men då gör dem de alltså? då ska jag tänka på det :)

105
28
Richard:

tycker också det är super när man bryr sig och frågar så som du gör det är bland annat sånt här som ger folk kunskap och info!  hade aldrig fått reda på det med antibiotika kalk nivå osv om inte chlamydosaurus skrivit det. har aldrig använt antibiotika på mina djur men ny kunskap är alltid nyttigt.

om det är så att antibiotikan rubbar hormonerna hos unga djur då kan det försena könsmognad utfärgning osv på en hane eller är jag helt ute och cyklar?

105
28
Richard:

och kan du försöka posta lite mer närbilder ?

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:

chlamydosaurus vem har sagt att kameleonter inte går att ha som första djur? Gissar att du syftar på min kommentar :)

Det jag sa var att det finns betydligt enklare arter att starta med, speciellt om man inte är rejält påläst innan man skaffar ödlan. Och jag står fast vid att det absolut finns enklare arter för nybörjare att börja med, men vet man vad man gett sig in på så är det väl helt okej :) 

Nog om detta, kom lite off-topic. Hoppas historien får ett lyckligt slut och din kameleont lever i många många år :)

234
1
tinagustafsson:

jaha så pass, vad dåligt då egentligen att dem ger de fast han inte direkt hade symtom på infektion.. ja man lär sig verkligen nya saker varje dag genom denna sida och alla underbara människor som ger tips och råd! japp ska försöka det imorgon, vad ska jag ta kort på så jag vet ;) Han ska bli många många år!!! :D

234
1
tinagustafsson:

jag har ju lite lust att avla på honom om det är en hona, men det ska inte bli förens han mår bra och har gjort det länge och om vi hittar någon större lägenhet och en snygg snygg hane ;)

234
1
tinagustafsson:

okej fixar det imorgon :) ja jag tror att väldigt många överdriver mycket, men självklart så ska man ju lyssna på det men man måste tex kunna ha terrariumet så man kan se kameleonten ibland inte typ bara stå i källaren men dock inte som jag har heller men kan ju inte göra något åt det nu tyvärr.. nej så är det verkligen men tur att det finns många här på forumet som vill hjälpa iaf :) 

234
1
tinagustafsson:

Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild