Boa c. imperator terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

95
43
JAReptiles:

ja du henke de hadde jag inte krypit in i de terrariet fri villigt om jag inte hadde litat på tigern till 100%

127
20
Scorx:

Nån som kan ge lite inrednings idéer? vet ej hur jag ska inreda mitt terrarium när jag skaffar min B.c.i

68
67
aajje:

Har bilder i mitt galleri på två av mina terrarium, skaffa ordentliga grenar och fäst dom så dom inte kan välta.
Ska du ha växter så är väl plast bättre då levande blir förstörda rätt snabbt, fast jag föredrar levande trots det iaf :) Har stora vattenskålar(plastlådor) till mina då dom rätt ofta väljer att spendera längre stunder i badet :)

305
147
HenkePetersson:

jeppe

Jag städade där när dom var ute, honan var lugn och sansad, så henne hade det inte varit några problem att städa terrariet om hon varit i... Hanen är dock en annan historia med ett helt annat temprament... Han puffade inte i varning ,han högg direkt.

278
122
Snakedude69:

just make sure your inredning is well thought out and secure.  boas are big ans strong and destroy  most basic things inside a tank.  water bowls, tree branches.. all should be secure ;)

36
15
Ola88:

jag bygde ett till min stora tjej som är lite över 2meter på 240x1x60 eller ja nåt sånt jag bygde på hela skivans längd samt bredd, men stort blev de;)

127
20
Scorx:

Har satt upp terrariet o det ser väl helt okej ut, Men tänkte höra om jag har missat nåt eller om ni har några andra tips :) (Värmeplattan ligger på samma sida som lampan)

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:

Nåt att klättra på fattas. Ett par stora diagonala grenar som går genom hela burken hade passat in.

127
20
Scorx:

Ja, när jag handla allt i lördags, så va där inga bra grenar, så när jag hämtar Ormen på lördag så ska jag köpa bättre gren och även nån vattenskål, och ett gömställe till den varma sidan.

E där tillräckligt bra ljus? Känns lite mörkt på den svala sidan

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jimmy hann före mig :) det fattas något att klättra på för ormen, se till att fästa det bra så inte ormen gör illa sig. Sen ser jag ingen vattenbalja men det kanske du redan fixat..

Inte köpa grenar :D skogen är full av snygg inredning!!!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild