boa terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

55
1
JLundgren:

Holmsunds är jättetrevligt! Synd att de kanske kommer att stänga igen till årsskiftet :( Vi får hoppas att studiesamfundet kan lyckas få in lite bidrag till dem.

42
0
junior09:

jo jag hoppas också på det! det finns ju inga affärer med reptiler eller något...det är ju bara tropikhustet...

55
1
JLundgren:

Precis! Det finns ju djurmagazinet men det är ju beställning som gäller då. Utan tropikhuset hade utbudet varit skitlitet, som tur för oss norrlänningar så går det ju att beställa med folk som ska åka till mässor istället. Det har jag gjort nu till Norrköping :)

305
147
HenkePetersson:

Vi hade ett tropikhus här i Halmstad som fick lägga ner under liknande omständigheter, när det fanns kunde man köpa foder och dyligt även ungar som föddes i deras anläggning i vissa fall, nu får man åka flera mil om man ska ha foder till tex ödlor, ormarna är lättare då det finns  en och annan som föder upp dem.

När tropikhuset fanns här så bodde man praktiskt taget där, utan att jag jobbade där.

Mycket tråkigt att sådanhär händer, jag hoppas värkligen att något possitivt händer med holmsund och att det får vara kvar, även om jag nu inte har vägarna förbi just nu, men man vet ju inte i framtiden, och då hade det ju varit tråkigt att missa det.

42
0
junior09:

jo håller med, hoppas att det blir kvar...är inte själv där ofta men sjukt kul att titta in när man väl är där! :) 

733
297
markusbabs:

Vi har ju också Herpers Choise som ligger i Uppsala, Värt ett besök för er som inte varit där. stort och fint, mycket djur,växter och tillbehör. Och väldigt bra priser.

55
1
JLundgren:

Jo, jag måste pallra mig dit någongång. Tyvärr är det rätt långt till Uppsala från Umeå och svårt att bara åka på ett besök. Till skillnad från Holmsund som bara ligger 3 mil bort :)

347
310
panterophis:

Vi skulle ju kunna fylla en bil och dela på bensinkostnaden, jag är på om det blir av :)

42
0
junior09:

jo det är en bit dit :( ni far aldrig på mässor? för det är ju ändå på vägen.
annars går det att beställa djur hit upp ibland, har beställt 2 st som kommer i december :)

55
1
JLundgren:

Ja, det skulle vi absolut kunna. Jag har ingen bil men har iallafall körkort! :)

junior09: Beställde du med någon annan som skulle på mässa eller?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild