Kategori i bildgalleriet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

593
551
Redfoot:

Nu kommer kärringen mot strömmen :-)

Att bryta ner en kategori i atomer tror jag kommer att försvåra snarare än att förenkla. Själv skulle jag föredra Terrarier och terrarieinredning. Försvåringen kommer att visa sig då medlemmar ska lägga in bilder och hamnar mellan stolarna, då uppkommer det röra om inte förr.

225
4
ia_:

Fast ser man inte skillnad på ett ökenklimat och ett regnskogsklimat kanske man skall strunta i att lägga upp en bild och byta hobby... ;)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Ja, det gäller ju verkligen att det är enkelt att veta vilket man ska välja. Skillnad mellan öken och regnskog borde väl de flesta se skillnad på kan man hoppas ;)

Det hade varit fint med en uppdelning, men frågan är hur väl det hade fungerat i praktiken om man har många kategorier.

Vissa tycker ju redan det är lite krångligt med att just specificera arter på deras bilder.
(Mer än hälften av alla bilder är ospecificerade)

225
4
ia_:

Kan inte det bero på att man valt att inte specifiera sin bild då? 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Man skulle kunna börja med en kategori för terrarium. När man sedan fått tillräckligt med bilder är det lättare att se ifall de går att klassificeras in i olika underkategorier och man kan isåfall dela upp dem och lägga i deras underkategori.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Jo, självfallet kan det mycket väl vara så la_

Har dock fått meddelanden från ett par stycken som inte vetat hur man lägger till bilder under "Bilder"-sektionen.

Finns ju helt klart personer som inte är så vana vid datorer och hur webben fungerar, så gäller att försöka göra allt så enkelt som möjligt.

593
551
Redfoot:

Jo! ökenklimat och regnskogsklimat ser nog alla skillnad på men sedan kommer alla dom andra kategorierna som ni har ventilerat och det är då jag tror att många inte kan hålla reda på vad som gäller.

309
240
Gogs:

Och om jag har fiskar som inte lever i ett tropiskt klimat vart ska jag då lägga upp bilder på dom? 

Vill ni ha flera kategorier så håll er till terrarium, akvarium och akvaterrarium

225
4
ia_:

Men jösses, så svårt kan det väl ändå inte vara att hitta vilken kategori det skall vara...! De vi diskuterade senast var regnskog, öken, skog och akvariskt.

Regnskog: borde väl de flesta ha koll på vad det är

Öken: tvärt emot regnskog! :p Sand och sten, enkelt!

Skog: Ja, de som inte lever i något av ovannämda utan i övrig skog. Tex vissa gördelsvansar och liknande.

Akvariskt: De som lever sitt liv under vattenytan, tex fiskar!

382
36
MariBarita:

Kategorin kan heta Burkar sen kan det finnas underkategorier på olika klimat typ öken, regnskog osv =)

Jag är också nyfiken på hur andras terrarium ser ut

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild