Bilder på jyckar och krakar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

53
0
mcfozzy:

Hej JACLAR123, absolut! Väldigt moget skrivet av dig till skillnad från flera ''vuxna'' här på sidan.

346
310
panterophis:

än en gång, det är precis det här vi har försökt säga mcfozzy...

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Jag är själv ateist, eller eventuellt t.o.m antitheist.
Ändå blir jag lite kluven av vad som bör godkännas eller inte. Egna illustrationer man gjort, där huvudsyftet inte är till att förespråka religion, tycker jag kan vara okej rent regelmässigt. Religiösa och politiska symboler hör annars inte hemma på terrariedjur.se
Dock så blir det lätt att bilddelen fylls med orelaterade bilder (vilket hela denna tråden handlar om), och därför kanske man ska vara lite varsam på hur mycket "orelaterade" bilder man laddar upp.

Jag förbjuder som sagt inte orelaterade bilder. Man vill kanske trots allt lägga upp några enstaka bilder på andra djur, eller ett annat intresse man har.

Vill även poängtera för mcfozzy, eftersom han är ny och inte kanske sett det ännu:
Alla bilder som laddas upp visas både under ens profil, men även under "Senaste bilderna".
Denna tråd handlar om hur man skulle kunna filtrera bort från "Senaste bilderna", och hur mycket "orelaterade"-bilder man ska tillåta.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Vi har poängterat problemet fullt tillräckligt i 7 sidor hitills nu. Låt oss istället fokusera på en lösning.

Min tanke är att man döljer bilder som markeras som "Övrigt", men även bilder som specificeras med arter som inte är terrariedjur, exempelvis hund eller katt.

När denna lösning kan vara på plats är inget jag kan sätta ett datum på, eftersom det är väldigt beroende på hur mycket tid jag lyckas få till det på fritiden.
Folk slipper även att bli sura när saker skjuts upp.

229
124
CJBReptiles:

Det enklaste är väl att endast bilder som är taggade med reptiler, amfibier och terrarier visas under senaste bilder.

384
18
mr_fan:

håller med cjbreptiles att bara bilder som är taggade med reptiler eller groddjur eller kryp visas

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Det enda problemet med detta är att en hel del bilder som faktiskt är på herptiler och andra terrariedjur faller bort. Alltså de som inte fått en art specificerad.

Det kanske är inte hela världen förvisso. Åtminstone inte om man själv kan välja mellan att se alla eller enbart bilder som är på herptiler, leddjur och terrarium.

268
19
Iguania:

En bra idé kan ju vara att det är ett krav att markera art för att djurbilder ska kunna postas. Är arten okänd kanske det ska finnas ett alternativ som "Ospecificerad art" Så att de fortfarande kan postas.

429
254
JACLAR123:

Håller med Iguania! :)

Att de skulle funka :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild