Olika gnagare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

13
5
JimWib:
Funderar på börja föda upp gerbiler till mina djur går de ha dom i en plast back med lock ?

50
66
Void:
JimWib skrev:
Funderar på börja föda upp gerbiler till mina djur går de ha dom i en plast back med lock ?

Kan säkert gå bra. Men är lite beroende på hårdhet och utformning av plastbacken. Om det finns kanter vända inåt i backen är det risk att de äter sig igenom på sikt.

Ett djupare akvarium med ett lager spån på flera decimeter är kanske att föredra. De gillar att gräva djupt och är garanterat rymningssäkert.

13
5
JimWib:
Void skrev:

Kan säkert gå bra. Men är lite beroende på hårdhet och utformning av plastbacken. Om det finns kanter vända inåt i backen är det risk att de äter sig igenom på sikt.

Ett djupare akvarium med ett lager spån på flera decimeter är kanske att föredra. De gillar att gräva djupt och är garanterat rymningssäkert.

Jo jag vet att dom gillar att gräva :) klättrar dom inte ur ett akvarium  silikon kanterna ?

13
5
JimWib:
JimWib skrev:

Jo jag vet att dom gillar att gräva :) klättrar dom inte ur ett akvarium  silikon kanterna ?

Har nämligen inget lock till de gamla akvariumet 

50
66
Void:
JimWib skrev:

Har nämligen inget lock till de gamla akvariumet 

Ah... glömde nämna att ett nättak är ganska bra att ha :)

5
1
pyretstylee:
Jag vet att det finns dom som använder den största samlalådan från ikea till sina gerbiler. Köper locket till och skär ut en bit och sätter sen nät :)

1685
794
fluffis:
JimWib skrev:

Plastbur eller akvarium skulle jag vilja säga är det bästa. Det står lite om burar i skötselrådet också :)

1
0
Chesire02:

Vet ni vart man kan få tag i Natalmöss

(levande) i närheten av värmland eller västra götaland?
Hade tänkt föda upp egna som foder.
Har haft (vanlig djuraffärs köpta ) möss innan och dom luktade nässtan ingenting och tog inte upp mycket tid och plats.
Men natalmöss är ju lite större och skulle väl vara mer passande till kungspyton. Har hört att man kan mata kungspyton med bara möss, men då går det ju åt lite fler..

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Small Mammals L52 är en gratis E-bok. Jag vet inte hur bra den är då jag inte har gnagare. Den är på engelska och följer inte nödvändigtvist L80.
www.belb.org.uk/healthandsafety/documents/Emergency/hseni_keeping_small_mammals.pdf
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild