Inredning till Leopardgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

62
0
fremar:

Var nog inget direkt som störde idag, kanske väntade för länge. Gav nästa syrsa när hon verkade klar med att svälja den första. Den andra var hon bara fram och slickade på och gick sen tillbaks till grottan. Kan vara så att hon kanske är påväg att ömsa snart, tycker att färgerna har börjat bli lite blekare.

62
0
fremar:

Hon tog två syrsor igår och sen hade det varit toabesök inatt, så då har det bara gått tre dagar denna gång.

230
22
Nooon:

Vad bra!
Jag blir inte riktigt klok på det. Man skulle tro att mer värme skulle få det att ta max två-tre dagar men min lilla har ju tagit längre tid på sig... och din. 

62
0
fremar:

Då ska vi se här långt har jag kommit med terrariet nu:

Det jag har kvar som jag tänkt få in också är en hög till med stenar som jag har liggande. Tänkte försöka bygga en grotta av dem eller något mer att klättra på. Sen har jag en liten Gasteria marmorata och en lite större Hawortia som ska in någonstans.

1159
626
Temla:

Ser jättefint ut. Bygg gärna på höjden mer för många leosar älskar att klättra och sitta högt. Till exempel kan du ställa korkbark som lutar mot nån eller några av väggarna. Då blir det ju dessutom extra gömställen bakom dom. :) 

Vet inte hur pass du ska oroa dig för matsmältningen. Den bajsar och äter ju uppenbarligen och mår annars bra, eller hur? Och avföringen ser normal ut? Det där med matsmältning är nog individuellt. Men jag är inte veterinär, det är bara vad jag tror. 

62
0
fremar:

Nu har det gått 9 dagar sedan senaste toalettbesöket och det var natten mellan söndag/måndag förra veckan. Då åt hon 2 syrsor på söndag kväll. Efter det har hon fått dubia istället och hon har ätit de i ungefär 2 cm storlek, 2 stycken på onsdag kväll, 3 på fredag kväll och 4 stycken på måndag.

Vet inte om jag vågar vänta ut henne mer dagar nu eller om jag ska ge henne ett bad ikväll redan.

1159
626
Temla:

Kanske en dum fråga, men har du kollat inuti grottorna? Hon kanske har gjort toalett av en av dom? Dricker hon vatten? Brukar det vara sand i avföringen? 

62
0
fremar:

Inget i grottorna nä, har ju inte sett att hon stått och druckit vatten så det vet jag ju inte hur det är med de. Har heller inte sett någon sand i avföringen.

230
22
Nooon:

Oj, (bilden ovan) Fint :) Snygg plantering. Håller med Temla om att bygga lite på höjden. Det blir mer utrymme att röra sig på för ödlan och de gillar som sagt att klättra.

...magen... ett mysterium, Kanske det är dags för ett bad då... man blir ju lite orolig när det går så lång tid. ...men leta ordentligt först.

Vilken luftfuktighet har du? Kanske omgivningen är uttorkande. Du ordnar lite regnväder på kvällen? Hur länge håller sig luftfuktigheten och på vilken nivå?

62
0
fremar:

Tack, jo håller på att bygga lite mer på höjden. Har två stora stenhögar nu där det bara ligger stenar på sanden på bilden och sen har jag en till större rot som ska in. Någon korkbark har jag inte hittat på de zoobutikerna som finns här på orten. Ska in med lite mer grönt också och stenarna ska jag försöka få till någon grotta med, men har inte viljat ändra på något nu för att störa så lite som möjligt.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild