Specifika eller sammanfogade annonser?
Det finns självklart för och nackdelar med era åsikter.
Jag tycker personligen bättre om att ha uppdelade annonser istället för stora annonser med en massa blandat. Det ska ju inte gå överstyr dock. Säljer man en trio daggeckos, så ska det vara en annons, och inte en annons för varje djur.
Men letar jag efter t.ex. grodor och filtrerar på groddjur, så är det lite småirriterande om man får upp en massa annonser som innefattar ormar och ödlor för att sedan längst ner läsa att det var en vanlig klockgroda som såldes också, och det var därför annonsen las under "Groddjur".
Man vill snabbt hitta det som är relevant utan att behöva läsa igenom alldeles för mycket.
Sen blir det ju problem eftersom man bara kan välja en kategori.
Tillåter man att annonsen får ligga i flera kategorier, kommer då många kategorier bli överfyllda av samma annonser.
Med andra ord; istället för att det ligger en annons under ödlor och en annons under grodor, så ligger samma annons både när man filtrerar på ödlor och när man filtrerar på grodor. Ens annonser puttas då bakåt lika mycket i de olika kategorierna samtidigt som kategorierna känns meningslösa eftersom det finns orm-annonser under grodor, grodannonser under ormar m.m. bara för att annonserna innehåller bägge.
Jag tror lösningen på problemet snarare är att lättare kunna filtrera på saker man tycker är relevant. Kanske lägga mer fokus på att lätt kunna välja kategorier och filtrera på platser, artsläkten m.m.
Kom gärna med fler alternativ till lösningar, då det kanske finns andra smarta sätt att lösa problemet på.
Flera bilder i annonsen
Detta är självfallet en funktion jag vill fixa, och kommer att komma så småningom.