Marklevande med fåglar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
0
Gecko98:

Hej! 

Vi har räddat ett par gouldsamandiner. 

Jag har aldrig blandat fåglar med något annat förut för kännedom innan någon dömer så det kanske är helt idiotiskt. 

Jag ska berätta tanken så får ni gärna komma med förslag åsikter. 

Ett bygge håller jag på med 180x60x200. Tanken var då för fåglarna att inreda som en regnskog för dem. På marken den klassiska torvblandningen och först hade jag tänkt göra något slags akvarium för att se vattendelen men för att göra det enklare planterar jag eventuellt in en mindre färdig "dammbehållare" som blir en vattendel. Nu till den stora funderingen. Jag hade väldigt gärna velat ha något mer i den här burken och den går så klart att anpassa efter behov. På många ställen man besökt har man ju sett de här fina "regnskogsrummen" med fåglar, ödlor, grodor, sköldpaddor men det är ju extremt många större kvm hehe... men går det att göra någon miniatyr med något av det? :) 

mvh 

87
37
09an:
Nu kan jag absolut inget om de fåglar du pratar om (eller några andra fåglar heller) men en ganska viktig detalj är väl vad för typ av bur det ska bli, gallerbur/glas etc? Man har väl ofta gallerbur till fåglar och då blir det svårt att ha hög luftfuktighet och mindre djur kan lätt rymma. Jag vet som sagt inget om dessa fåglar men man skulle antagligen kunna ha fiskar i en vattendel, såvida inte fåglarna ätar fisk.

7
0
Gecko98:

Nej jag är inget proffs där heller så läser & har mig för att det ska bli så bra som möjligt. Tänker dock om man kör rejält med ventilation där uppe och vid sidorna att man ev hade kunnat ha en ruta framtill åtminstone. 

Ja jag har funderingar vad som skulle kunna funka... det är Ju fuktigheten som du säger. Rödfotad skogssköldpadda ev? 

gouldsamandin är en väldigt liten fink så i min mening kan den inte fånga särskilt mycket som inte är väldigt litet. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild