Ögonfransgecko äter inte insekter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i GHF
3142
1752
EmanuelKarl:
Terrarienerd27 skrev:

Vad för skål använder du? Rymmer dom ur skålen?

Dubior kan inte klättra på halt glas/plast, så det räcker att kanten är högre än kackerlackan är lång. Samma gäller mjölmask. Till syrsor kanske man behöver lite högre kant. Det mesta som är ganska slätt fungerar. Jag hade syrrans kanins gamla vattenskål.

16
0
Terrarienerd27:

EmanuelKarl skrev:

Dubior kan inte klättra på halt glas/plast, så det räcker att kanten är högre än kackerlackan är lång. Samma gäller mjölmask. Till syrsor kanske man behöver lite högre kant. Det mesta som är ganska slätt fungerar. Jag hade syrrans kanins gamla vattenskål.

Tack! Tror du att en sån här skål skulle funka?

16
0
Terrarienerd27:
Kunde inte få till bilden, men en keramikskål från CyberZoo

Medlem i GHF
3142
1752
EmanuelKarl:
Terrarienerd27 skrev:
Kunde inte få till bilden, men en keramikskål från CyberZoo

Det är säkert mycket billigare att ta en plastburk från skafferiet, en gammal ytterkruka från ett förråd eller rentav en kaffekopp från köket än att köpa en "reptilmatskål" från en djuraffär, men i praktiken är det ingen skillnad så länge ytan är blank och inte går att klättra på. Gärna något ljust så insekterna syns tydligt mot underlaget.

727
386
Johnexotics:
Bruka har gråsuggor i mina terrarium. Så alltid finns nått å äta för mina ödlor 

16
0
Terrarienerd27:

EmanuelKarl skrev:

Det är säkert mycket billigare att ta en plastburk från skafferiet, en gammal ytterkruka från ett förråd eller rentav en kaffekopp från köket än att köpa en "reptilmatskål" från en djuraffär, men i praktiken är det ingen skillnad så länge ytan är blank och inte går att klättra på. Gärna något ljust så insekterna syns tydligt mot underlaget.

Okej! Tack ska prova det!

94
43
Ems:
Jag tar random skål i köket som jag ställer in på botten med dubia i så äter min upp dem under natten. :) Hos spindeln lägger jag dubia i en liten keramikskål till hamster, de tar sig inte ur den och det är inte några höga kanter. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild