mamma rädd för orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

9
15
letripod:

Jag tror respekt är nykeln här, visa respekt för din mors fobi. Hur skall du kunna ge den respekt djuret du vill skaffa kräver, om du inte respekterar din egna mor? Ibland får man vänta när det gäller reptiler, tålamod och respekt är guld värt i terrarie världen! Du kommer ha all tid i världen att skaffa kolosser sedan när du bor utan din mor :) 

163
34
Danne:

Men är det inte roligare med en orm som man faktiskt kan hantera själv? Om du vill ha en pyton som första orm så passar kungspyton väldigt bra. Finns många andra arter som säkert kommer passa dig bättre än en gigantisk nätpyton, tror jag iallafall.

57
0
Batista123:

jag har två mindre arter och har haft ett bra tag och vill ha en större art men nät pyton är min dröm orm

163
34
Danne:

Okej, du har en mjölksnok och en majsorm. Det var väldigt bra att börja med dessa och jobba sig uppåt, men det är ett sånt stort kliv att ta sig ann en nätpyton. Jag håller med dig, nätpyton är extremt fräna och fascinerande ormar, och jag tycker inte att Kanada-historian ska vara ett skäl för dig att inte ha nätpyton. Men samtidigt, en nätpyton kanske inte platsar hos en tonåring (är själv bara 19), speciellt om du tar hand om den ensam. Detta var kanske inte det du ville höra, men detta är vad jag tror är sant.

95
43
JAReptiles:

Jag började mdärför majsorm sen kungspyton o sen kungsboa min dröm orm är tigerpyton o den är ju inte häller så liten men min pappa börjar oxå bli intresserad Av stora ormar så förhoppningsvis så kanske jag får en tiger 

57
0
Batista123:

jag förstår vad ni menar men undrar fortfarande vad ska man kunna säga/göra för att ialla fall lungna morsans fobi har ni några förslag pch så ni vet tjugo då kommer nät pyton =) ;)

508
304
Jonas77:

Har din mor äkta fobi (kanske funkar annars också) så är KBT det rätta.

Beträffande barnen i Kanada så är det klart (enligt utalande från polisen) att ormen har attackerat barnen i en viss utsträckning, mer eller mindre än så har jag inte kunnat läsa mig till.

95
43
JAReptiles:

mitt tips är att åka till en djuraffär, mässa eller någon som har stora ormar o fråga hur de är o ha dom o få lite tips. sen vadtycker din mamma om majsorm o mjölksnok?

57
0
Batista123:

bra ide men  morsan är skrai för dom men det är bara jag som tar hand om dom typ och ibland så jobbar vi lite på att hon får hålla dom men då håller hon i typ en sekund men det går frammot med små orm arter men efter som jag inte har eller känner non med större arter så har jag inte kunnat hjälpa henne med det

95
43
JAReptiles:

först ska du nog fortsätta med att hon ska hålla dom o jobba med snokarna så brukar skräcken gå bort

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild