Hur städar man sitt terrarie?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

5393
4133
Tropfrog:
NellyNiklas skrev:

Inte odlat eller testat just Blåsvingel än, men det kommer jag nog göra nu under semestern om jag hittar en tuva för en vettig peng. Behöver förbereda extra belysning först. 

Det ligger trots allt på allas ansvar att undersöka vilka regler som gäller för att plocka inredning, oavsett plats. Men för framtida läsares skull så är det endast döda träd träd och grenar på marken som man får plocka ifrån. 

Succulenter i Australien är tydligen få. Endast en handfull, men jag tappade nog tråden ett kort ögonblick iom vi pratar svårfunna  inhemska gräser som kunde bytas ut med icke inhemska men snarlika suckulenter. 

Däremot har jag några påsar frön med inhemska (Australien) blommor som jag ska försöka få liv i.

Blåsvingen är väldigt billigt och finns i nästan varje garden center. Om du trots allt tycker att det är för dyrt kan jag skicka frö gratis om en månad.

Många naturreservat förbjuder plockande av döda grenar, de är viktiga för många hotade insekter och växter. Viktigt att kolla lokala föreskrifter.

Nej, det finns inte särskilt många succulenter i Australien. Faktiskt inte en enda naturligt förekommande som jag känner till. Däremot så är de vanliga som trädgårdsväxter i Australien, några har säkert förvildats och blivit invasiva.

Jag tar tacksamt emot tips om var man hittar fröpåsar med blandade Australiensiska blommor. Inte för att jag tror att de kommer från skäggisarnas habitat, men fortfarande interasant för en växtnerd.

Mvh
Magnus 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild