emot att dumpa priser!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Läs igenom tråden igen jeppeboi_14 ! Du gör varken dig själv eller kungsboorna en tjänst om du väljer att föda fram ännu fler oönskade ormar till marknaden, just detta tråden handlar om att folk väljer att avla på djur det redan finns ett överflöd av! 

Alla gör som dom vill men man kan ju även försöka tänka i ett större perspektiv, på hela hobbyn exempelvis! och inte bara på sin egen vinning eller vad man nu ska kalla det..?? Man har ju ett enormt stort ansvar att se till att reptilerna man säljer hamnar hos en kunnig & seriös människa och inte blir ett djur som kommer synas i KÖP&SÄLJ sidor dom närmaste åren.. dessa djur finns det för många av anser jag!

95
43
JAReptiles:

jag tänker inte föda upp nu jag funfera på de vi får se hur det blir och jag ska fundera mycket innan eller om det blir något

305
147
HenkePetersson:

Ett bra sätt är att sätta ut djuret på en lite högre summa, som tex 1200 kr sen om de prutar så kanske slut summan hamnar på 800 kr vilket försöljaren tänkt sig i första hand.

Något som jag dock blir irriterad över är alla dessa bud annonser, det är enligt mig ett ocker aktigt och oseriöst sätt att göra affärer på, i vissa fall sitter man och budar med ägaren själv som trissar priset med fantasi köpare .. ..När man sedan kommit överens om ett pris tex 2000 kr och affären är så gått som i lås, kommer det här klassiska messet vill du ha den får du ge 3000 för den för du har blivit överbudad....

NEJ FY FAN för sådana säljare och annonser, rakt och ärligt ska det vara du sätter priset som säljare i din annons annars kan du skita i att lägga in en.

90
5
azbt:

Budgivning är jag inte mycket för om det inte är på tradera eller auktionsverk. Jag kan ofta lägga ut annonser på saker som jag skrivet "kom med bud" eller bara "bud" med det vill jsg ju säga att kom med ditt pris egentligen. Det har fungerat klanderfritt, nästan.

Jag kan bli mer irriterad på att folk frågar efter pris när det står bud. Kolla upp ord.pris om det inte står i annonsen och kom sedan med ditt bud vad du själv vill ge.

953
1840
peter54:

Jag är inte heller särskilt förtjust i budannonser, för mig signalerar det bara att säljaren förväntar sig att få mer än vad gängsepris ligger på, så jag brukar inte bry mig om såna annonser alls.

69
56
Moong:

jeppeboi_14

Ska du föda upp kungsboa så satsa på morphade djur! Det är tyvärr väldigt ont om roliga boamorpher i Sverige. Det finns en del otroligt fina boamorpher och jag hoppas på att det kommer mer av det hit i framtiden. Normalfärgade boer av okända lokaliteter är det inget som behövs mer av.

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

marknaden blir snabbt mätad med morphade djur med.

bättre att få tag på rena lokalitets djur

276
119
Maqea:

Jag måste erkänna att jag ibland vill ringa på en annons och säga att jag tar djuret men då ska jag ha det gratis. Det är vid de tillfällen jag ser ett djur som är så sjukt att det skulle behöva avlivas. Ett sånt djur vill jag inte betala för utan erbjuder mig, så att säga, att betala avlivningskostnaden för att det är det bästa för djuret.

Jag har aldrig gjort det men ibland skulle jag vilja göra det för att jag lider med djuret.

278
122
Snakedude69:

I agree with westman .... ren rasat boa ormer.   nothing finer... and not many people actually have them.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild