leopardgeko eller dvärg skägagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1
1
Alex1988:
En Dvärgskäggagam som du skrev va ett alternativ passar alldeles utmärkt i båda utav dina terrarier du har. Välj den du känner passar dig själv bäst. Du ska ha den lilla kompisen i många år framöver ????

28
29
Moroten89:
Nina_Fiji skrev:
För du kan inte ha någon av dom två ödlorna i ett 120.30.30. 

Skulle snarare säga att den storleken passar jättebra för en leopardgecko? 

28
29
Moroten89:
rcboy95 skrev:
Hej jag undrar vilken jag ska ha

terariet är 120.45.50 inermåt
terarium numr2 är 120.30.30
det stora kommer att stå på ett vanligt kontors bänk och det andra kopplas i hop med toppen av det stora o botten av det lilla teraiet. Så tror att det räcker för leopard gecko eller dvärg skägagam

så jag undrar vad ni tycker

Dvärgskäggisarna är dagaktiva och äter både kött, insekter och sallad så maten blir billigare och du kommer se ödlan ute nästan hela tiden, de ligger mest och glor, men deras bajs luktar riktigt illa.
Leosarna kommer du se framåt kvällarna om de är ute och utforskar, eller "solar", äter bara insekter och är väldigt söta. En annan fördel är att de bajsar alltid på samma ställe, så man vet vart man ska leta och det luktar inte speciellt om det.

Det var bara kortfattat om dem, för att ge lite underlag till vilken art man ska välja, därefter får man läsa på i detalj mer om dem.

Jag skulle vilja slå ett slag för Afrikansk tjocksvansgecko, de ser ut som leosar nästan, fast finare skulle jag säga. De är lite dyrare och svårare att få tag på, anledningen att jag bara har leosar är för att jag köpt mina (utom en) begagnat och afrikaner finns inte alls i samma utsträckning.

11
0
rcboy95:
Moroten89 skrev:

Dvärgskäggisarna är dagaktiva och äter både kött, insekter och sallad så maten blir billigare och du kommer se ödlan ute nästan hela tiden, de ligger mest och glor, men deras bajs luktar riktigt illa.
Leosarna kommer du se framåt kvällarna om de är ute och utforskar, eller "solar", äter bara insekter och är väldigt söta. En annan fördel är att de bajsar alltid på samma ställe, så man vet vart man ska leta och det luktar inte speciellt om det.

Det var bara kortfattat om dem, för att ge lite underlag till vilken art man ska välja, därefter får man läsa på i detalj mer om dem.

Jag skulle vilja slå ett slag för Afrikansk tjocksvansgecko, de ser ut som leosar nästan, fast finare skulle jag säga. De är lite dyrare och svårare att få tag på, anledningen att jag bara har leosar är för att jag köpt mina (utom en) begagnat och afrikaner finns inte alls i samma utsträckning.

tackar för ett bra svar 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild