Bra svenska youtube-kanaler om ormar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

29
0
erkenvik:

www.youtube.com/user/MrCaninus/videos

309
38
reptilicus_:
Jag har precis upptäckt "Viperkeeper", & jag måste säga att han är verkligen skicklig att hantera giftormar med tanke på hans egna "storlek". Någon som sett videon där han tampas med en Svart Mamba?
www.youtube.com/watch?v=1fAko2RoAJg

1275
1725
Falk:
reptilicus_ skrev:
Jag har precis upptäckt "Viperkeeper", & jag måste säga att han är verkligen skicklig att hantera giftormar med tanke på hans egna "storlek". Någon som sett videon där han tampas med en Svart Mamba?
www.youtube.com/watch?v=1fAko2RoAJg

Han gör också väldigt mycket som är tvivelaktigt

33
27
ReptileNerds:
We are going to try to get one going this year. So Check out Reptile Nerds Skaraborg in the near future on facebook.  It will be probably pretty low budget, but somthing we have wanted to do for some time now.

Reptile Nerds Skaraborg
Facebook: Reptile Nerds Skaraborg
www.reptilenerds.com

309
38
reptilicus_:
Falk skrev:

Han gör också väldigt mycket som är tvivelaktigt

Ja, jag har hört/läst det. Men vad är det som han "fuskar" med i så fall? Hanteringen? 

429
254
JACLAR123:
Finns en youtube kanal om reptiler från Sverige.
Dock pratar de engelska i filmerna och har inte laddat upp något på ett år.

www.youtube.com/channel/UCn4UP0aUG2dcgAgD4ey5L7g

Angående viperkeeper så skulle jag påstå att han är skicklig.
Däremot bryter han alla regler som går, vid giftorms hållning. Titta bara på detta klipp!

www.youtube.com/watch?v=QtkM70AX2Ks

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
JACLAR123 skrev:
Finns en youtube kanal om reptiler från Sverige.
Dock pratar de engelska i filmerna och har inte laddat upp något på ett år.

www.youtube.com/channel/UCn4UP0aUG2dcgAgD4ey5L7g

Angående viperkeeper så skulle jag påstå att han är skicklig.
Däremot bryter han alla regler som går, vid giftorms hållning. Titta bara på detta klipp!

www.youtube.com/watch?v=QtkM70AX2Ks

Haha det är så att man blir mörkrädd hur avslappnad/ dumdristig han är;) men underhållningsvärdet i hans filmer är ju inget att klaga på ;) 

1275
1725
Falk:

reptilicus_ skrev:

Ja, jag har hört/läst det. Men vad är det som han "fuskar" med i så fall? Hanteringen? 

Ja bland annat.

Visst är han erfaren och kunnig men jag har ett ont öga till sådana som sysslar med wc djur och gör stora pengar på det, som viper keeper tex.

Mycket av hans hantering skulle inte en erfaren mentor här i Sverige rekomendera =)

Han har ju blivit biten några gånger också.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

ReptileNerds skrev:
We are going to try to get one going this year. So Check out Reptile Nerds Skaraborg in the near future on facebook.  It will be probably pretty low budget, but somthing we have wanted to do for some time now.

Reptile Nerds Skaraborg
Facebook: Reptile Nerds Skaraborg
www.reptilenerds.com

Spännande! Jag tycker absolut ni ska göra verklighet av dom planerna :) 

Jag har själv funderat ett par år på att göra kortare videos med information om olika arter, problemet är främst att jag inte har någon som vill filma :D 

375
251
Doxster:
Jonas_ skrev:

Spännande! Jag tycker absolut ni ska göra verklighet av dom planerna :) 

Jag har själv funderat ett par år på att göra kortare videos med information om olika arter, problemet är främst att jag inte har någon som vill filma :D 

Stativ för tusan! ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild