Bci eller Bcc?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

278
122
Snakedude69:

I have to agree with Omerfors. Feeding boas in the terrarium doesnt cause your snaked to be more agressive.  The  issue is how often are you in your tank.  im in my snaked tanks  1-2 times a day. spraying inspecting  checking things out.  There are may things you can to try to keep your snaked less food agressive.  But with Boa contstictors, i find the more you mess with them... in normal amounts the better.  Other snaked Green tree pythons etc are differt.  you see that they are looking for food when you open the cage.  but if you just respct them get a good daily routine.  I think feeding in the cage is fine. and doesnt make your snake more agressive in my experience.   

Get a snake hook.  use it you dont have to pic the snake up with it, but softly rub its body and gently touch its head... you can stop the feeding response usually.     Even using butchers gloves and putting your hand over there head works.   

I have a Female BCC boa, that has never bitten or showed intrest in it.  she will be Giant probably and that is an issue but  i like the look of BCC's  i should have choosen a male, but when i was at the EXPO the female was soo nice even as a baby .. strait and curious and not afraid.  that i just had to get her. ;)  

BCI OR BCC you will get a great snake  boa's are by far one of the best snakes to keep.

229
124
CJBReptiles:

Jag har runt 80 ormar och jag matar alla i deras terrarium. Jag har inte tid att flytta alla till lådor vid matning. Men de ormar jag tidigare matade utanför terrariumet ÄR aggressivare i terrariumet. Man måste presentera sig försiktigt så att de inte tror att det är mat.

82
16
Bremnes:

Jag har själv ett par BCC Guyana och föräldrardjuren till dem är runt 2,5 m och har några år på nacken. 

Min erfarenhet av stora djur är att det går bra att ta ut dem innan matning och ge dem mat. Problem är oftast när man ska tillbaka med dem i terrariet. Då är de ofta kvar i sitt "feedingmode" och kan vara lite luriga att få tillbaka in i burken. Går ju bra om man har en liten majssnok eller kp som är lite bråkig... 

Men jag hade satsat på en BCC då jag tycker att Surinam, Guyana och pokigron är några fantastiska lokalitetsboor! Bara kolla med uppfödaren att det är "riktiga" BCC och inte alla dessa blandrasboor som cirkulerar som man kallar för BCC i annonserna. Tror inte att nån försöker ljuga eller luras, utan jag tror det beror på okunskap. 

13
3
Ornerfors:

En orm antar nästan jämt att det är matdags så fort terrariet öppnas och den blir inte mer beredd på mat för att man matar den i det, är vad jag märkt under mina år iallafall. Men jag kör med att öppna dörren och visa ormen med krok vad som sker. Vill inte ha mataggressiva ormar i burk på golvet då jag inte längre håller på med små ormar. Men alla tycker ju olika och det är ju bra på flera sätt =) Jag är lite emot att mata utanför terrariet för både hållarens och djurets skull.

Snakedude. Exakt som jag gör =)

13
3
Ornerfors:

Håller med ovanstående om blandras BCC, de är väldigt svårt att få tag i fullblodiga BCC. Jag säger inte heller att någon har mer rätt än nån annan utan bara vad jag märkt med mina ormar. Så ta inte illa upp CBJ =)

278
122
Snakedude69:

Agreed.  everyone thinks they have a BCC boa, and 80% dont. 

278
122
Snakedude69:

I Also Agree that True BCC's are way cooled then a regular.    there is a price diffrence thought.

218
47
asus:

dum fråga men bbc blir ju störst det har ju jag med fattat men om man vill ha en stor boa på 3m  så vilken lokalitet ska man då kolla efter ?

278
122
Snakedude69:

I thinl pervuvian  is one of the biggest, but all the BCC  Guyana Sirinam, there all there. HOWEVERY boas over 3,5 meters are kinda rare.  Yes they can get that big.  but a big femail  usually are 8-9 feet  just less then 3 meters. 

278
122
Snakedude69:

EVEN som columbians  get HUGE, best to look at the parents

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild