Svartlista medlemmar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

65
13
Doberman:

Anses sådant här vara acceptabelt?

postimg.org/image/8xgqe1cdx/

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2695
2513
anders:

Jag tror de flesta seriösa ormägare tycker det är oacceptabelt att mata en orm med levande foder, speciellt när den äter dött. 

Mer info går att läsa här (Tack Larsson):
www.jordbruksverket.se/download/18.32b12c7f12940112a7c80006315/1279086593222/Levande+F%C3%B6da+31-6812-10.pdf

Men jag antar att du inte syftar på om handlingen är acceptabel eller inte, utan om det är acceptabelt att skriva så. Jag har försökt få fram information, men då juridik inte är min starka sida så har jag inte lyckats hitta något. Vi har yttrandefrihet, så jag vet inte om ett faktiskt brott begås. Men ett sådant uttalande gör att man har svårt att ta personen seriöst, och jag har gett personen i fråga en varning eftersom det nästintill känns som om personen trollar och bara vill provocera.

Detta fall är mer konkret, och något som är lättare att ta ställning till jämför med saker som hörsägen.
Skicka gärna liknande privat i framtiden, eftersom det inte är något man bör ha som ett offentligt diskussionsämne.

23
4
SandMan:

Håller med fullständigt anders.......

478
592
Rottenroth:

Nu hängde du ju ut en, det är inte ok i mitt tycke precis som du tycker det inte är ok att mata med levande.

Oavsett om personen är troll eller inte, maila Anders om det istället för att gå public på ett forum.

Är du inte ense angående det som sker så ignorera personen och ta avstånd från personen, du är inte lagen du har ingen rätt i att agera lagen heller.

Det är upp till Anders som sidägare att ge varningarna och sen är det upp till var och en som tycker illa om detta att anmäla det om det är så att det finns bevis på det.

Jag lägger mig inte på någon sida gällande matning. Jag matar själv inte levande men jag har inget intresse av häxjakt. 
Själv anser jag att gör man som man gör så kommer det ta en i röven förr eller senare, med andra ord folk kommer ta avstånd från en eller så kommer lagen och biter en.

Men för att komma till slutsats : Häxjakt? Nej det är precis lika illa som de som utför saker som är olagligt.

Finns det 100% konkreta bevis och det finns utdrags register ur dommar (som med Nätverket Stoppa Pedofilerna) så tycker jag det är helt ok att hänga ut men det är upp till Anders att bestämma om det är OK att göra här.

Tips Doberman : Du kan ju föra en egen svartlista hemma så du vet vilka du inte ska göra affärer med.

953
1840
peter54:

Men musen på den där bilden är inte levande, vad handlar detta om?

478
592
Rottenroth:

Peter54

Lägg märke till pilen som Doberman har lagt till, personen snackar om att skaffa levande för att se hur det går till. Vilket jag inte tycker är skäl nog till att lägga ut, det är något man ska ta med admin = Anders.

953
1840
peter54:

Jaha, jo jag såg den kommentaren, men det är bara ord, ingen har sett att det sedan skett.

478
592
Rottenroth:

Peter54 : Exakt! Därför tycker jag det är extremt fel att hänga ut någon som speciellt inte har gjort något.

953
1840
peter54:

Ja all sån form av personlig kritik borde ske endera direkt till den som lagt ut vad man nu vänder sig emot, eller till den som är admin för sidan om postningen sker inom en community. Att hålla på och hänga ut folk för vad de gjort eller kanske ska göra är fel, om inte direkt olagligt.

478
592
Rottenroth:

Peter54 :
Håller fullt och om inte annat säger det oerhört mycket om personen som hänger ut. Dåligt omdömme och omoget beteende.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild