Djur till allergiker & doftkänsliga?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

379
399
Mr_B:
Alltid tråkigt speciellt om det har fungerat bra innan. Det är inte fuktkvalster som är problem annars? 

210
109
Norrby89:
CeKa skrev:

Hmmm då tar jag bort Skäggagam från listan. Jag vet inte om just doft är det värsta för oss. Vi reagerar på allt möjligt å det tycks bara bli värre med åren. Man kan ju reagera på pälsdjurens mjäll, urin och/eller saliv. Jag vet inte exakt VAD som utlöser min pälsdjursallergi - så pälsfritt djur e tyvärr ingen garanti...

Ja som du beskriver det nu så låter det nog tyvärr som att det bara är att acceptera att det är som det är och inte ha djur alternativt vända er till sjukvården för att försöka ta reda på vad/varför ni reagerar och om det finns något medicinskt som kan hjälpa er att bli mindre känsliga. 

32
57
TrumPeter:

Hej!

Grekisk landsköldpadda är ett suveränt sällskap för allergiker - så är det i vart fall för mig som är allergisk mot såväl fåglar, pälsdjur, pollen och födoämnen mm mm...

Läs om djurens skötsel i det skötselråd jag skrivit här TD eller mer utförligt på: www.trumpeter.se/Thb.htm!

mvh / Peter

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild