Leopardgecko - Från dröm till verklighet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 17

302
254
Bowery:
www.granngarden.se/naturtorv-hasselfors-solmull-50-l

Denna räcker gott o väl till dig 

132
15
Jenna91:
Tropfrog skrev:

En säck är 150 liter. Du behöver totalt 25 till 50 liter totalt, men då skall det ju blandas ur med en hel del grus och sand. 

Så ,ja 150 liter räcker och blir över för lång tid framöver. Enkel matematik.

Mvh
Magnus 

Vad för grus och sand? 

132
15
Jenna91:
Nu är ödla bokad hos uppfödare, och väntar på att terrariet ska bli klart :D

Vi vet inte kön än, då den bara väger 10gr.

Drt jag behöver till terrariet nu är:
Bottenmaterial - köps imorgon
Värmematta på ca 30x30cm (lampa var inte bra för denna morph enligt uppfödaren) 
Tre grottor
Matskål
Växter
Bakgrund

Om någon har något av dessa och vill sälja billigt, hör gärna av er! :D

Kommer köra denna som del eller halv av bakgrunden, och resten plasch: www.amazon.se/TropicShop-Bakv%C3%A4gg-naturlig-kokosn%C3%B6t-kokosfiber/dp/B083ZH6TQJ/ref=sr_1_17?qid=1647169636&s=pet-supplies&sr=1-17

132
15
Jenna91:
Nu är ödla bokad hos uppfödare, och väntar på att terrariet ska bli klart :D

Vi vet inte kön än, då den bara väger 10gr.

Det jag behöver till terrariet nu är:

Bottenmaterial - köps imorgon

Värmematta på ca 30x30cm (lampa var inte bra för denna morph enligt uppfödaren) 

Tre grottor

Matskål

Växter

Bakgrund

Om någon har något av dessa och vill sälja billigt, hör gärna av er! :D

Kommer köra denna som del eller halv av bakgrunden, och resten plasch: www.amazon.se/TropicShop-Bakv%C3%A4gg-naturlig-kokosn%C3%B6t-kokosfiber/dp/B083ZH6TQJ/ref=sr_1_17?qid=1647169636&s=pet-supplies&sr=1-17

5473
4192
Tropfrog:
Jenna91 skrev:

Vad för grus och sand? 

Sandlådesand,sättsand, sjösten, kross, makadam eller vad hälst du tycker blir finast. Det på din länkade produkt liknar det som säljs på grusdepåerna som bärlag. Tror det kallas kross 0-30 eller liknande.

Mvh
Magnus 

132
15
Jenna91:

Tropfrog skrev:

Sandlådesand,sättsand, sjösten, kross, makadam eller vad hälst du tycker blir finast. Det på din länkade produkt liknar det som säljs på grusdepåerna som bärlag. Tror det kallas kross 0-30 eller liknande.

Mvh
Magnus 

så någon typ av sand jag gillar? Det behövs inget grus?
Du menar torven?

5473
4192
Tropfrog:
Nej, jag menar den där 20 kr kilot produkten. Ser ut att vara kross 0-30 och jord.

Mvh
Magnus 

132
15
Jenna91:

Tropfrog skrev:
Nej, jag menar den där 20 kr kilot produkten. Ser ut att vara kross 0-30 och jord.

Mvh
Magnus 

Jaha, den som du avrådde från pga priset! :)

Så det finns något billigare som jag kan köpa för att blanda ut med?

5473
4192
Tropfrog:
Nej, jag avrådde inte. Vill man betala 20 kr kilot för jord grus och sten så tänker jag inte stoppa någon. Både tillverkaren transportören och återförsäljaren lever ju på att folk är beredda att betala priset.

Här i Göteborgsområdet betalar man 0,5 till 2 kr kilot för sand och flis beroende på hur mycket man köper. Men priserna varierar mycket mellan olika platser. Det beror på hur långt det är till närmaste kross.

Åk till din närmaste gruscentral och kolla vad som gäller hos dig.

Mvh
Magnus 

132
15
Jenna91:
Kom på att jag inte kan köra torv pga dammet. Är astmatiker och dammallergiker :( så ska kolla efter såjord istället. Men den måste vara ogödslad va? 

Har även köpt en värmematta nu :) 
Men eftersom jag har träterrarium, måste jag tänka annorlunda med den då? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 17
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild