Spricka i botten av terrariet hur gör jag?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

35
4
EmptineX:

Norrby89 skrev:
Med tanke på att det är plast och är ett exo terra terrarium så skulle jag nog inte försöka mig på att byta ut glaset om du känner dig osäker. Finns stor risk om du inte är försiktig att du har sönder plasten. 

Men gör rent, sen plexi skiva och extremt mycket silikon så kommer det bli tätt. Vill man vara på den säkra sidan så kör på båda sidorna. 

Lagade själv en baksida med silikon och en stor masonit skiva från en malm byrå tidigare samt två tuber med silikon (skivan va mer för att minska risken för nya sprickor vid flytt av terrariet) och det funkade felfritt även fast det bokstavligen va två hål där botar saknases och mycket mer sprickor. 

Tack, precis vad jag tänker med ramen. jag e rätt säker på att jag har stor risk o paja den... tror inte ens ja skulle få av den ärligt talat... :/ 

Har kollat på en video på youtube om hur man lagar spricka fast akvarium som har spruckit likadant i botten och han sa att han lagat massa med den tekniken; silikona en glasskiva på insidan som täcker sprickan och 1-2 decimeter utöver sprickan åt båda hållen. Jag prövar det, kan ett akvarium fyllt med vatten funka så borde mitt terrarium klara 20cm fuktig jord...  :P  Tack för allas tips!

5392
4133
Tropfrog:
Bara utifall någon skulle få för sig att testa att laga akvarium på det sättet.......Kolla med ditt försäkringsbolag innan. Jag vet minst ett bolag som inte betalar vattenskador om ett felaktigt lagat akvarium springer läck. Och det kan bli stora skador, skrivningen va att det måste vara fackmannamässigt gjort och bedömningen från bolaget var att inget annat än utbyte av sprucket glas var att anse som fackmannamässigt.

Om ett terrarium läcker så riskerar du lite fuktskador på möbeln det står på. Om ett akvarium springer läck skadas ditt boende. Det är ganska så stor skillnad i kostnad.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild