Ska dessa fungera till bakgrund?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

169
38
Maaajaa:

[quote=Tropfrog]

Har nu läst att båtlack inte är ett alternativ, istället om det andra skulle vara bra? Alltså Möbellacket?

5468
4190
Tropfrog:
Som sagt. Börja med att fråga tillverkaren.

Mvh
Magnus 

169
38
Maaajaa:
Tropfrog skrev:
Som sagt. Börja med att fråga tillverkaren.

Mvh
Magnus 

Jobbigt läge, min barndomsvän jobbar alltså på beijer och rekommenderar ej båtlacken men håller sig till möbellacken. Hon säger även att Epoxy som jag hört nämnas i bakgrundsbyggen helt enkelt är giftigt. Nu är det såhär att jag inte har koll kring alla olika produkter, så om det finns en specifik lack som många använder sig av så uppskattas det med värme att tipsa mig här.

5468
4190
Tropfrog:
Såvitt jag vet är Epotex akvarielack är den enda produkten där tillverkaren garanterar att den är giftfri. 

Mvh
Magnus 

302
254
Bowery:
Sant Magnus, samt i stort sett även alla idag vattenbaserade svanenmärkta produkter,så det finns en uppsjö att välja mellan. Men jag har tjatat om TÄT och gör det återigen. Den är en giftfri 100% våtrumsfärg, alltså typgodkänd att använda när man gör duschutrymmen m.m,förövrigt innehar jag en gällande samt godkänd våtrumsutbildning. Jag kan med nästan garanti säga att denna våtrumsfärg är det bästa alternativet man kan använda, den är giftfri,svanenmärkt,innehar en glans om 40 enheter vilket kan liknas med halvblanka lacker om man önskar lite glans på det hela. Nordsjö,Beckers, Flugger har även de liknande våtrumsfärger som säkerligen fungerar lika bra. Men det är just Alcros TÄT jag själv har erfarenhet utav. Nu tänker jag inte tjata mer om färger då jag tagit upp detta i ett antal trådar :)

169
38
Maaajaa:
Bowery skrev:
Sant Magnus, samt i stort sett även alla idag vattenbaserade svanenmärkta produkter,så det finns en uppsjö att välja mellan. Men jag har tjatat om TÄT och gör det återigen. Den är en giftfri 100% våtrumsfärg, alltså typgodkänd att använda när man gör duschutrymmen m.m,förövrigt innehar jag en gällande samt godkänd våtrumsutbildning. Jag kan med nästan garanti säga att denna våtrumsfärg är det bästa alternativet man kan använda, den är giftfri,svanenmärkt,innehar en glans om 40 enheter vilket kan liknas med halvblanka lacker om man önskar lite glans på det hela. Nordsjö,Beckers, Flugger har även de liknande våtrumsfärger som säkerligen fungerar lika bra. Men det är just Alcros TÄT jag själv har erfarenhet utav. Nu tänker jag inte tjata mer om färger då jag tagit upp detta i ett antal trådar :)

Wow, tack! Har nu skickat detta till min barndomsvän och får se vad jag får för svar. Eftersom att jag ska göra en mer "ökenbakgrund", blir det inte onaturligt om man har en icke matt lack?... Insåg just att du skrev om färg eller? Blir inte riktigt klok på mig själv. 

302
254
Bowery:
Jag får be dig ta kontakt med närmaste Colorama eller Nordsjö butik,det verkar som att nån behöver förklara för dig öga mot öga Maja, jag har förklarat så gott jag kan,du får vända dig direkt till affären istället för en utförligare förklaring:)

169
38
Maaajaa:
Bowery skrev:
Jag får be dig ta kontakt med närmaste Colorama eller Nordsjö butik,det verkar som att nån behöver förklara för dig öga mot öga Maja, jag har förklarat så gott jag kan,du får vända dig direkt till affären istället för en utförligare förklaring:)

Håller med! Måste trot tacka för att ni tagit er tid. Jag har ju nss börjat med detta och kan inte byggmaterial, osv. Får förlita mig på lite förenklade förklaringar.
Tusen tack! Mvh Maja!

378
340
Silvetaz:
Om du ska bygga bakgrund så kan jag rekommendera Hey'Di K11. Det var vad jag byggde min bakgrund i och den har hållt riktigt bra samt ser snygg ut med pigment i. Den är vattentät men diffusionsöppen och godkänd av norska staten för konstruktioner i kontakt med dricksvatten, behöver alltså inte lackas.

169
38
Maaajaa:

Skulle denna alltså denna fungera till en Leo?:NM Klarlack FS 023
Anledningen till varför jag ser lack som ett alternativ är för att jag smidigt vill kunna ta bort avföring och inte riskera ohyra som ligger och gror på akrylfärgen samt husfixen.
Mvh Maja!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild