intresserad av fler djur

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

143
241
Greven78:
Och om du har gott om stålar så finns Pipa parva.

722
384
Johnexotics:
Firegecko skrev:

ok men klogroda skulle alltså fungera i 30x30x30?

Finns en grupp på facebook som heter groddjursgruppen :). Många där har klogrodor och dvärg. Kanske du få bäst svar på den frågan :)

39
25
Firegecko:
Johnexotics skrev:

Finns en grupp på facebook som heter groddjursgruppen :). Många där har klogrodor och dvärg. Kanske du få bäst svar på den frågan :)

Tack!
inte lätt att veta allt när man är 14 men tur att många snälla vill hjälpa till!

16
13
Pillanw:
Hej!
Har du funderat på någon fin skalbagge som inte blir alltför stor? www.terrariedjur.se/caresheet/other/p_marginata
Fina att titta på och skalbaggar finns det ju gott om olika arter i olika klimat. Sen har jag själv inte koll på storlekskrav för olika sorters baggar, men det går ju lätt att kolla upp :)

39
25
Firegecko:
Greven78 skrev:
Absolut så är det värt att prova med klogrodor. Att dessutom ha en liten pump med skumfilter underlättar skötseln. Men var beredd på att göra vattenbyte var 7-14 dag. Beroende på hur många grodor samt hur mycket koll du har på matningen. 
Jag odlade denna groda när jag var typ i din ålder. Det var i ett halvfullt 60 liters akvarium. 8-10 cm vatten, utan pump, men fullt med vattenväxten cryptocoryne. Dessa växter blommade regelbundet. Fick ägg hela tiden på grodorna men ynglen fick jag tyvärr inte att bli stora. Svårt att fixa bra mat till dem när man inte vad de skall äta. Och att bo i en lägenhet i en storstad minskar möjligheterna ytterligare.

ok ska kolla lite

39
25
Firegecko:
Greven78 skrev:
Måste bara vara tydlig med att det är dvärgklogroda som gäller. Inte vanlig klogroda. Den blir för stor.

tack!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild