intresserad av fler djur

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

39
25
Firegecko:
Hej!
jag är en glad 14 åring som har en leopardgecko, några jungfru geckos, lite vandrande pinnar och diverse larver och insekter.
Jag vill gärna ha ett till djur som kan leva i 30x30x30, tyvärr får jag inte ha spindlar och skorpinioner för föräldrarna men allt annat funkar.
VAttenlevande eller ej spelar ingen roll!
kom med förslag!
Inget krav men helst av allt något man kan hålla eller iallafall röra, vill liksom inte ha ett djur som man enbart kan kolla på. Funkar klogrodor i det utrymmet?
tacksam för svar!
/filip

5392
4133
Tropfrog:
Hmm. Bara lite nyfiken....Hanterar du dina jungfrugeckos?

Jag tänker att det är lagom terrarium för någon kackerlacka eller skalbagge.

Grodor är ett absolut nej om du tvunget måste ta på dina djur. Deras hud är väldigt känslig och tar skada av beröring.

Mvh
Magnus 

39
25
Firegecko:
Tropfrog skrev:
Hmm. Bara lite nyfiken....Hanterar du dina jungfrugeckos?

Jag tänker att det är lagom terrarium för någon kackerlacka eller skalbagge.

Grodor är ett absolut nej om du tvunget måste ta på dina djur. Deras hud är väldigt känslig och tar skada av beröring.

Mvh
Magnus 

Nej nej hanterar ej jungfrugeckos, jag vet att grodor ej är hanterbara men klarar klogrodor det utrymmet?

5392
4133
Tropfrog:
L80 säger att minsta höjd för grodor är 30 cm och att de skall ett naturligt substrat. Så nej, grodor är uteslutna.

Mvh
Magnus 

39
25
Firegecko:
Tropfrog skrev:
L80 säger att minsta höjd för grodor är 30 cm och att de skall ett naturligt substrat. Så nej, grodor är uteslutna.

Mvh
Magnus 

men jag skrev ju 30x30x30?

mvh filip

722
384
Johnexotics:
Skulle säga nått leddjur. Då det terrariet inte är stort nog för reptiler eller Grodjur 

302
254
Bowery:
Skulle du kunna gå upp till 45x45x45 istället ökar antalet djur att välja på markant 

5392
4133
Tropfrog:
Firegecko skrev:

men jag skrev ju 30x30x30?

mvh filip

Ja, jag vet. Men l80 talar om tillgängligt utrymme, inte yttermått. Med lämplig mängd substrat så är du nere på 25 cm.

Mvh
Magnus 

39
25
Firegecko:
Bowery skrev:
Skulle du kunna gå upp till 45x45x45 istället ökar antalet djur att välja på markant 

Ja det skulle gå

143
241
Greven78:
Tjenare Filip.
Dvärgklogrodor är ett klockrent val. Och med en bra lampa, för växter, så kan du fixa till något ovan vatten som kan bli jäkligt snyggt. Djurfritt ovan vattnet såklart.
Kan tänka mig 4 till 6 grodor. Googla hur du ser skillnad på hanar o honor. Inte omöjligt att de lägger ägg. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild