Vitamintillskott - vilket?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

15
3
miasod:
Är mitt i djungeln av olika tillskott till min leopardgecko. Vad jag förstått ska hennes mat pudras med multivitamin lite då och då, vilka vitaminer behöver dom? Tips på bästa tillverkaren?

I terrariet har hon fri tillgång till kalk utan d3. Vi pudrar hennes kost med kalciumpulver som innehåller d3 nån gång i veckan (juvenil)

504
213
David:
För ett antal år sen fick jag ofta tipset om Miner-all.
www.pangdubia.se/product-page/miner-all-multivitamin

15
3
miasod:
David skrev:
För ett antal år sen fick jag ofta tipset om Miner-all.
www.pangdubia.se/product-page/miner-all-multivitamin

Tack!

Du vet inte var jag kan hitta innehållsförteckning på vilka vitaminer mm som finns i?

144
82
javan:
miasod skrev:

Tack!

Du vet inte var jag kan hitta innehållsförteckning på vilka vitaminer mm som finns i?

www.stickytonguefarms.com/products/miner-all-indoor

25
28
minileos:
Rekommender Arcadia's Multivitamin men den är tyvärr slut i lager www.cyberzoo.se/sv/articles/2.65.19637/arcadia-earth-pro-a-vitamintillskott-100-g men exoterras ska också vara bra www.cyberzoo.se/sv/articles/2.65.18999/exo-terra-multi-vitamin-70-g

Rekomenderar att köpa en uvb lampa, då behöver du bara ge kalcium med D3 en gång i månaden. När och hur ofta man ger vitaminer är väldigt blandat. Men rekommenderar att köra kalcium med D3, kalcium utan D3 och Multivitamin. Alltid kalcium utan D3 i buren. 

274
148
Flosker:
miasod skrev:

Tack!

www.herperschoise.se/product.html/miner-all-1

Fråga Herpers Choise om vilka vitaminer och mineraler den inehåller.

Mvh Micke

5475
4193
Tropfrog:
Repashi calcium plus är välbeprövat och har både inehållsdeklaration och analys tydligt kommunicerat på både burken och online.

Det skall användas vid varje matning och det behövs inga fler produkter, en för allt.

Mvh
Magnus 

25
28
minileos:
Tropfrog skrev:
Repashi calcium plus är välbeprövat och har både inehållsdeklaration och analys tydligt kommunicerat på både burken och online.

Det skall användas vid varje matning och det behövs inga fler produkter, en för allt.

Mvh
Magnus 

För mycket D3 är farligt, hur reglerar du detta om du har en UVB lampa (som du bör)?

5475
4193
Tropfrog:
Nu är jag inte någon expert på leopardgecko. Men läste självfallet på innan jag rekommenderade den multivitamin som jag och många andra framgångsrikt använt till andra djur. Som jag förstår det så reglerar ödlan själv nivåerna med att sola "lagom" mycket. I fallet att en ödla får d vitamin på annat sätt också kommer den att sola lite mindre bara.

TS ger redan idag tillsats av D vitamin. Produkten rekommenderas till leopardgecko av såväl tillverkaren som av flertalet hobbyister online.

Mvh
Magnus

15
3
miasod:
minileos skrev:
Rekommender Arcadia's Multivitamin men den är tyvärr slut i lager www.cyberzoo.se/sv/articles/2.65.19637/arcadia-earth-pro-a-vitamintillskott-100-g men exoterras ska också vara bra www.cyberzoo.se/sv/articles/2.65.18999/exo-terra-multi-vitamin-70-g

Rekomenderar att köpa en uvb lampa, då behöver du bara ge kalcium med D3 en gång i månaden. När och hur ofta man ger vitaminer är väldigt blandat. Men rekommenderar att köra kalcium med D3, kalcium utan D3 och Multivitamin. Alltid kalcium utan D3 i buren. 

Vi har UVlampa, och har inte gett henne någon D3 än alls.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild