Vart köper ni terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

5392
4133
Tropfrog:
Pei skrev:

Vet vem du är tyvärr lite låga tillägg sedan några år.

Sedan några år?? Du registrerade dig här på terrariedjur.se för 6 timmar sedan!??

Mvh
Magnus

10
4
Pei:
viper66 skrev:
Bara att köpa nytt. Det kostar att ha hobbys

Det är mycket som kostar omkring hälsa o fritid. Eller hur. 

10
4
Pei:
Tropfrog skrev:

Sedan några år?? Du registrerade dig här på terrariedjur.se för 6 timmar sedan!??

Mvh
Magnus

Men snälla du ja jag har haft några alias men absolut inte mer än 2 tyvär under 6 år detta bevisar din inställning till alias, kanske fler som tycker detta. Ja du förekommer ofta i forum som snackar m.m det är inget som jag personligen kan bestämma, sedan om du kan motbevisa forums tjoho m.m kan vi gå tillbaka till början sen sidans ursprung tyvärr mest positivt men lite begränsad utgåva lägg ner mvh Magnus det funkar inte. Sidan är seriös jag är villig att bevara sidan med den som Anders fixat med all energi 

10
4
Pei:
Pei skrev:

Men snälla du ja jag har haft några alias men absolut inte mer än 2 tyvär under 6 år detta bevisar din inställning till alias, kanske fler som tycker detta. Ja du förekommer ofta i forum som snackar m.m det är inget som jag personligen kan bestämma, sedan om du kan motbevisa forums tjoh[quote=Pei]
Men snälla du ja jag har haft några alias men absolut inte mer än 2 tyvär under 6 år detta bevisar din inställning till alias, kanske fler som tycker detta. Ja du förekommer ofta i forum som snackar m.m det är inget som jag personligen kan bestämma, sedan om du kan motbevisa forums tjoho m.m kan vi gå tillbaka till början sen sidans ursprung tyvärr mest positivt men lite begränsad utgåva lägg ner mvh Magnus det funkar inte. Sidan är seriös jag är villig att bevara sidan med den som Anders fixat med all energi 

o m.m kan vi gå tillbaka till början sen sidans ursprung tyvärr mest positivt men lite begränsad utgåva lägg ner mvh Magnus det funkar inte. Sidan är seriös jag är villig att bevara sidan med den som Anders fixat med all energi 
. [/quote]

10
4
Pei:
Pei skrev:

o m.m kan vi gå tillbaka till början sen sidans ursprung tyvärr mest positivt men lite begränsad utgåva lägg ner mvh Magnus det funkar inte. Sidan är seriös jag är villig att bevara sidan med den som Anders fixat med all energi 
[/quote]
Om du tittar på utlägg och tummen upp ligger du minus jag ligger + ska vi lägga ner eller detta är ingen tävling eller ? 

302
254
Bowery:
Jag har provat alla dess varianter över 20 år till och från.

Begagnat, köpa nytt och bygga diverse burkar själv.
Skulle väl kort o gott påstå att det finns positiva saker med alla alternativ liksom negativa. 

Ska man upp i storlek så tycker jag nog ändå bygga själv är både bäst,roligast och du får det precis så som du tänkt dig, detta kräver ju dock nån typ utav kunskap. Kostnadsmässigt så kan det vara både lönsamt och icke lönsamt att bygga själv,mycket beror ju helt på vilka material du väljer,samt om man värderar tid i pengar. Självklart kan man väl slänga ihop en "träburk" i valfri storlek för några hundringar som ser halvdant ut på några timmar, eller så lägger man halva sin själ på att få ett perfekt lyxbygge. Allt är upp till en själv vad man är villig att lägga i tid och pengar, samt även vilket typ av djur som ska huseras spelar ju in.

Köpa nytt absolut bra, men det kostar en slant, ska du dessutom upp i storlekar över 1-2 kvm bottenyta så drar det iväg,då får du i stort sett bara en tom burk för kanske ca 5 laxar beroende på vart du vänder dig.

Begagnade burkar absolut bra det med, kolla över slitage på glas,ventilation m.m, är burken rymningssäker osv osv, riktiga fynd går ju emmelanåt att göra, både här,FB samt blocket finns ju en hel del ute både nu och då.

Medlem i SkHF
87
52
Kenneth58:
Nytt helst, har visserligen bara 3 ännu, exoterra, 60x45x90 och 2vav exoterras frog serie, dom har jag inte hittat begagnade, är nog för nya, men dom vill jag ha fler av.

5392
4133
Tropfrog:
Nu när mässorna börjar ställas in så är det kanske inte relevant, men det ändras förhoppningsvis i framtiden.

Men...Kuk terrarien brukar besöka många svenska mässor. Mycket fina glas terrarium med mycket god byggkvalitet och oerhört prisvärt. Om man hör av sig i god tid innan en mässa  kan man beställa vilka mått man vill med gratis frakt till mässan. Jag har byggt mycket förr, men nu skulle jag inte göra det. Visserligen är det kul att bygga, men kuk gör det bättre och billigare.

Mvh
Magnus 

6
4
ilygecko:
Tack för alla tips! Ska inte till någon mässa på ett tag och hittar inget på köp och sälj MEN av alla ställen på internet så hittade jag att computerselg säljer ett akvarium på 100x40x40 cm vilket är den storleken jag söker för 690 kronor med frakt. Kommer isåfall göra ett enkelt lock med en träram och nät. Återstår att se om den skickar den eller inte. www.computersalg.se/i/5368566/diversa-aquarium-100x40x40-6mm-160l

2
1
Samuelsson:
ilygecko skrev:
Hej, 

Vart köper ni era terrarium som inte är väldigt dyrt med hög frakt? 

Jag brukar beställa från cyber zoo
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild