Stina
Jag tog bort inlägget igår, och då blev du förbannad för att jag tog bort det. Därför skapade jag denna tråden där jag förklarade för alla hur saker fungerade.
Det låter som om du pratar om att det fortfarande är problem i tråden, men du är alltså nöjd?
Du sitter och skriver i pm och i chatten om hur du tycker att vi admins är mesar och inte har någon ryggrad, det tycker jag är rätt så provocerande och negativt.
De flesta jag pratar med trivs på sidan, så jag förstår inte varför du ska försöka få det att låta som att de inte gör det.
Det som togs bort ur "Hona eller hane"-tråden:
Jonas77: Är det en världssensation? Har panterkameleonthanar en sporre?
Firemon: ?? va menar du Jonas77
Stina: Jo det undrar jag också ? :-/ Vad menar du med den kommentaren/inlägget? Förklara/utveckla för just nu låter det mer än mkt märkligt.
Jonas77: Vad menar ni? Jag ställer en fråga, det är knappast jag som ska svara då. "Har panterkameleonthanar en sporre?" var frågan. Jag hävdar att det vore en världssensation då jag aldrig hört talas om det.
Firemon: OK Jonas77,
Jag försöker hjälpa till här på forumet och alltid vara trevlig osv. uppfattar ditt sätt å säga att jag har fel som jävligt drygt.
Jag vet att Panterkameleonter inte har sporrar på bakbenen, sitter ju en ca 2 meter härifrån så det är ju inte så svårt att kolla på den.
Jag har inte hanterat och hanterar inte små pantrar själv utan försökte bara hjälpa till. Jag frågade Magnus på HC sist jag var där hur man såg skillnad på dom när dom va så små och fick då svaret att dom små hanarna har en hälsporre så det är lätt å se, jag kanske missuppfattade honom.
Stina: Du har extremt otrevlig attityd Jonas77 sluta med det, det skrämmer bort folk från sidan.
Jonas77: Du får uppfatta det hur du vill.
Jag letade fram en länk som jag tyckte såg bra ut, samt att jag var GANSKA säker på att pantrar var svåra att köna (varför inte bara nämna sporrarna i länken t.ex.), men jag var inte 100% säker.
När sedan en person svarar efter mig att de har sporrar, och personen har en panterkameleont som avatar så blir jag naturligtvis ännu mer osäker och frågar.
Jonas77: För övrigt var det väl en jäkla häxjakt efter otrevliga personer här, sitter ni ihop eller? Som att ni sitter och väntar på att hugga...
Så det otrevliga inlägget ("Är det en världssensation? Har panterkameleonthanar en sporre?".) som Stina vill att Jonas77 ska bli avstängd för är först och främst inte ens riktat till dig Stina. Sedan har jag både sagt till Jonas77, och informerat Firemon att jag sagt till Jonas77.
Jag tycker faktiskt att du betett dig betydligt sämre än Jonas77, Stina. Du måste lära dig att respektera att vi inte gör som du vill i alla lägen.
Att du inte trivs varken i chatten eller forumet får stå för dig, men jag tror många andra är väldigt nöjda och får bra med hjälp till de frågorna de ställer.
För att återgå till topic, så vore det bra att höra vad som förväntas utav en moderator och administratör. Vad anser ni är det viktigaste? Vad ska en moderator ha rättighet till att ändra/utföra?