Tips på ny orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:

Mja, men det är väl knappast 27 grader i Växjö året om? ;)

114
16
AdamsReptiles:

Jimmy, Förlåt om min formulering inte va något vidare. Nej, det har vi självklart inte :)

1685
794
fluffis:

Jimmy: Vad kul att höra att dina bambusnokar är nyfikna :)

AdamsReptiles: Jag har juveniler av svarta råttsnokar och det är bra action i dom :) De brukar räknas till marklevande men de klättrar mycket. De jag har är allt från nallebjörnssnälla till ganska huggiga men det är ju dock snokar och det var du inte så intresserad av. Vad är det för snokar du redan har förresten?

114
16
AdamsReptiles:

fluffis, Jag har 3 Lampropeltis Alterna, En Kalifornisk kungssnok och en Pueblomjölksnok. Kolla min Presentation så ser du hela min artlista :)

57
0
Batista123:

lätta nybörgar ormar är majs orm och mjölk snok

1685
794
fluffis:

AdamsReptiles:

Ahh, kul. Du hade nog märkt att råttsnokar är lite annorlunda mot lampropeltisarna :) Men trädgårdsboor är nog ännu mer annorlunda :D

114
16
AdamsReptiles:

Batista123, Som sagt jag skall köpa en Trädgårdsboa(Corallus Hortalanus). Men jag uppskattar dina tips. Vill ha något mer utmanande än Mjölksnokar och Majssnokar.

fluffis, Ja, jag har aldrig haft nått annat än Lampropeltis. Har varit inne på att skaffa P. Obsoletus(om jag inte misstar mig med latinen.)men det blev inte av. Plus att jag verkligen gillar Trädlevande ormar. Någon gång i livet skall jag ha giftorm. Då inriktat på trädlevande huggormar. Speciellt Trimeresurus- och Tripodolaemus- släktena. Trädgårdsboa är ju då en väldigt bra orm att ''träna'' med, man behandlar den som om den vore giftig. Fast bara när den är Juvenil haha, har aldrig sett en 2 meter lång trädlevande huggorm :D

95
43
JAReptiles:

men passa dig när du håller på i terrariet för som sakt dom har LÅNGA vassa tänder

57
0
Batista123:

adamsreptols                     jag såg rästen av längken efter åt och försökte radera det jag skrev men det gick inte                                                                                                                             

114
16
AdamsReptiles:

jeppeboi_14, Äsch inte så farligt ;) Man dör ju inte.

Batista123, Nu förstår jag inte riktigt vad du menar.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild