Tips på ny orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

114
16
AdamsReptiles:

Det är bra :)

733
297
markusbabs:

Jeppeboi_14

Det jag menade var att jag hade fel på det jag skrev om att Bambusnokar är trädlevande. Men att dom är röda va väll rätt, Menade jag :)

95
43
JAReptiles:

jaha menär inte babusnokar giftiga?

733
297
markusbabs:

hmm, Inte vad jag vet. Står inget om det på HC iaf :/ 

www.herperschoise.se/product.html/bambusnok?category_id=78

95
43
JAReptiles:

jag tror jag har läst det fast gift tanden sitter en bit bak

366
157
Linus:

Jag hittar ingen info alls om att de skulle vara baktandsgiftiga, någonstans.

95
43
JAReptiles:

då hade jag väll fel då

1685
794
fluffis:

AdamsReptiles: Självklart ska du ha det som du är mest sugen på! Verkar som om trådgårdsboa ligger närmast till hands :)

Bambusnokarna tillhör råttsnokarna. Jag vill "varna" lite för deras hållande. De är extremt känsliga för varma temperaturer och ska aldrig ha över 28 grader. Redan vid 25 grader blir de stirriga. Nu när det är värmebölja där jag bor så har jag 30 grader i huset vilket gör att jag inte kommer att skaffa de här snokarna. Men de är snygga, särskilt den thailändska :) Tyvärr har jag hört att de ska vara rätt så tråkiga med att gräva ner sig och vara blyga så då är det kanske bättre att du skaffar en kungspyton :D

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:

Som fluffis säger är Bambusnokar råttsnokar, dvs de saknar både giftapparat och gifttänder.

Om man jämför med Kungspytons så är iaf mina mycket mer aktiva, visst ligger de nedgrävda en del men de är oblyga och kommer fram för att kolla läget när det är lite rörelse utanför burken. Minst lika aktiva om inte mer än de Majsormar jag haft en gång och mycket fina att se på.

114
16
AdamsReptiles:

Fluffis, jag har det med riktigt varmt här i Växjö 27 grader i skuggan. Det skulle nog inte passa för Bambusnokar :D

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild