Sånt här gör mig så ledsen.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

70
86
Realboas:
Vi får ju värkligen hoppas att gubben i båten såg fel, för om det nu rörde sig om gift ormar, så har ju polisen gjort ett stort misstag som inte vad jag kunnat läsa mig till av det hela informerat när liggande hus om det inträffade, skulle nu någon i direkt anknytning till dumpnings platsen bli orm biten av en potent orm kommer snuten få det hett om öronen, och vi som håller ormar få det ännu värre kanske till och med ett total förbud, för polisen är kända för att skylla ifrån sig och då gör dom ju givetvis det på dom som slängt ut ormarna vilket gör att alla vi som håller dessa vackra djur hamnar i blås väder igen, och som ni alla vet så sitter vårt hållande löst som det är redan.... Vi behöver inte denna sortens publisitet, för den gynnar knappast synen på våran hobby.

Sen till dom som dumpade djuren, vill jag bara säga, jävla idioter, det är djurplågeri ni håller på med.

Sen kan jag inte sluta undra om det är någon här som är den skylldige? inte för att jag vill peka ut någon speciell medlem eller så, men vi är en stor sida med mycket medlemmar.

Sen kan det ju vara så att ormarna är stulna också. ingen som vet något om någon stöld?

590
365
SweBoa:
Jonas_ skrev:

Vi får nog enas om att vi har olika åsikter i den frågan :) Går absolut att ha kontroll & renlighet när man har fullt inredda burkar, även om man har många, har alla mina pytons i ett rum & min dotter är ofta med i terrarierummet, ser inga problem med det bara man har en sjyst handhygien framförallt. Matningsdagar av ormarna får hon inte vistas i rummet, givetvis, gäller att ha ett bra tänk och ett förnuft när man håller på med alla sorters reptiler. 

Tycker ändå det är bra att diskussionen kommer upp, så man lär sig nya saker bla. :)

Absolut nu kan ju smittan komma från var som,  och alla kan ju inte tycka samma vore ju alldeles för bra för att vara sant då he, nu blir det säng dags god natt :)

269
60
Jonas:
kan lova det var någon som bara fått solsting eller 50 sekonds of fame var där och fiska den dagen....

såg varken någon dumpa något (dock går jag runt ochf iskar rätt rejält) men men skulle  tro han snackar skit.

590
365
SweBoa:
By The way har två salmon het albino salmonella skulle vara passande namn på min 0.1 :) 

333
97
leolina:
Thompisch skrev:

He he du tror att en 8 veckors bäbis leker i sandlådan hmm bra tänkt där

Jag kanske skulle beskrivit min tankebana noggrannare så du förstod hur jag tänkte...

De flesta småbarnsföräldrar isolerar sig inte i sina hem utan umgås oftast med andra småbarnsföräldrar och ett vanligt tillhåll är just sandlådor där det umgås och fikas. Sandlådor är ett populärt tillhåll för exempelvis katter som gärna gör sina behov där. En tappad napp kan ju räcka i ett sånt läge. Att ni skulle klena med er dotter med ormskit på händerna känns ju ganska otroligt. Är du med på hur jag tänker nu kanske?

Å nu tebax te gubben mä ormfobi ;)

70
86
Realboas:
Thompisch

Du skrev att du hade en äldre dotter, det är inte så att hon varit på dagis och dragit hem magsjuka till lill syrran? Hon behöver inte bli sjuk själv för att smitta det räcker med att hon är bärare av det, så blir din minsting sjuk, för är det någonstans det går sådant ofta och mycket så är det på dagis, och små bäbisar har inte vidare bra imunförsvar. Vet själv hur det var när mina gick på dagis, man va mer hemma och vabàde än att man jobbade under de första åren innan dom fick mer motstånds kraft. Sen visst kan det även komma från ormarna, men det är nog väldigt osannolikt att det gör det. Då tror jag mer på nappen i sanden eller dagis.

Men som sagt lämna in en bajs prov och kolla, det hade jag gjort.

10
5
stugsvamp:
Temla skrev:
Markusbabs skrev: "Men det är väldigt vanligt med ormar i rack, speciellt Kungspyton som enligt många mår bättre av att leva i rack då dom lever i "liknande" förhållanden i naturen."

Jodå, jag vet att det är vanligt förekommande, men lika beklämmande varje gång jag ser det. Ormar söker väl föda i stora områden i det vilda? Inte ligger dom stilla i en håla hela livet? Jag kan inte hjälpa det men jag tycker det är förfärligt. 

När jag ser racks tycker jag synd om djuren som bor där i, sånt extremt tråkigt liv, ligga i en plastlåda hela livet. 

69
56
Moong:
Stugsvamp

Vill bara påpeka att ormar faktiskt inte kan bli uttråkade, många djur kan inte bli uttråkade med tanke på deras låga medvetenhet/intelligens/sentivitet eller vad man nu vill kalla det. En orm blir inte mindre uttråkad av att ligga i ett stort terrarie som i att ligga i en liten plastlåda, det verkar bara så för oss människor eftersom vi sätter in oss i deras situation.

590
365
SweBoa:
Realboas skrev:
Thompisch

Du skrev att du hade en äldre dotter, det är inte så att hon varit på dagis och dragit hem magsjuka till lill syrran? Hon behöver inte bli sjuk själv för att smitta det räcker med att hon är bärare av det, så blir din minsting sjuk, för är det någonstans det går sådant ofta och mycket så är det på dagis, och små bäbisar har inte vidare bra imunförsvar. Vet själv hur det var när mina gick på dagis, man va mer hemma och vabàde än att man jobbade under de första åren innan dom fick mer motstånds kraft. Sen visst kan det även komma från ormarna, men det är nog väldigt osannolikt att det gör det. Då tror jag mer på nappen i sanden eller dagis.

Men som sagt lämna in en bajs prov och kolla, det hade jag gjort.

Proverna visa salmonella inte magsjuka 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Thompisch skrev:

Proverna visa salmonella inte magsjuka 

Men det visade inte vart smittan kom ifrån, jag tror det var det RealBoas menade, så tolkade iaf jag det :)

Hur som helst, för att inte bli tjatig, håll en god & sund handhygien runt dina djur så minimerar man risken oerhört mycket. 

Hur mår lillen idag då Thompisch? Hoppas allt gick bra trots att det är ett elände :P

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild