Sånt här gör mig så ledsen.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

590
365
SweBoa:
Skeptisk att det va några ormar i huvudtaget, tror där i mot att någon som o gillar ormar, och vill förgöra våren hobby, 8 ormar var av några va stora konstigt att man inte hitta någon, när det fins folk som springer på enstaka orm i en stor skog hmm.

590
365
SweBoa:
Låter som en skräckfilm ha ha 

444
153
jpson67:
Varför har man rack?

1685
794
fluffis:
jpson67:
Här är en tråd som handlar om rack:
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=2118
Här är en annan:
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=966

590
365
SweBoa:
För att lätt hålla rent, och med det mindre risk för salmonella, vilket jag råkat ut för i min familj. Kommer nog enbart köra rack, efter ormarna behov 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Thompisch skrev:
För att lätt hålla rent, och med det mindre risk för salmonella, vilket jag råkat ut för i min familj. Kommer nog enbart köra rack, efter ormarna behov 

Rack har ingenting med salmonella att göra, utan dålig hygien :) 

Jag har haft terrarium i över 20år i min närhet, även småbarn & studsat runt i ormrummet, bekanta, släktingar, familj & nära vänner har befunnit sig med mina ormar, aldrig någonsin har vi haft problem med salmonella eller andra sjukdomar! Så skaffa bra rutiner, det tror jag är viktigt :)

Ska säga att jag endast har rack till pytonjuveniler, när dom blivit över 6-12 månader får dom ett eget terrarium att bo i, fullt inredda med bottenmaterial. 

69
56
Moong:
Är egentligen inte terrarier mer för våran skull än för ormarnas skull? Jag tror att dem trivs minst lika bra i rack som i terrarier, sålänge dem är tillräckligt stora, dem borde ju känna sig lite säkrare med tanke på att alla sidor är icke transparenta. Dock håller jag med om att rack inte passar till dem största ormarterna samt trädlevande arter.

903
510
Evanjeline:
Men hur ofta är rack tillräckligt stora egentligen? Jag tror det är väldigt individuellt, vissa ormar gillar att titta ut på omgivningen, vissa känner sig stressade. Har man bra gömställen och så tror jag inte det är någon fara för de flesta.

478
592
Rottenroth:
För att undvika salmonella har jag ett tip.

Stoppa inte fingrarna i munnen efter du har pillat med ormarna/bottenmaterialet! ;)

590
365
SweBoa:
Jonas_ skrev:

Rack har ingenting med salmonella att göra, utan dålig hygien :) 

Jag har haft terrarium i över 20år i min närhet, även småbarn & studsat runt i ormrummet, bekanta, släktingar, familj & nära vänner har befunnit sig med mina ormar, aldrig någonsin har vi haft problem med salmonella eller andra sjukdomar! Så skaffa bra rutiner, det tror jag är viktigt :)

Ska säga att jag endast har rack till pytonjuveniler, när dom blivit över 6-12 månader får dom ett eget terrarium att bo i, fullt inredda med bottenmaterial. 

Min dotter på 8 veckor fick salmonella i onsdags, och med rack system har du mycket bättre kontroll närhet gäller renlighet, och med det minskar man spridning av salmonella.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild