Sånt här gör mig så ledsen.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

276
119
Maqea:

www.aftonbladet.se/nyheter/article17118906.ab

Stackars ormar.

478
592
Rottenroth:

*Suck*

Folk som inte tar ansvar ska inte ge sig in på djur oavsett vad det är för djur.

64
25
Tocos:

Det är så otroligt trist när något sånt här händer!!!!

Det förstör så mycket för den här hobbyn....

1159
626
Temla:

Törs inte ens läsa artikeln.

Jag blev också väldigt ledsen när jag såg en av videorna här på sidan. Nån kille som plockade ut en JÄTTEORM ur en liten plastlåda som stod bland flera andra plastlådor. Det låg väl ormar i dom också kan jag tänka. Vad är det för ett liv? Instängd i en liten plastlåda? Och jag tror inte ett dugg på att ormar mår bättre i en låda än i ett stort och väl inrett terrarium. :(

733
297
markusbabs:

Temla:  Jag tror du menar en Blodpyton som bor i ett rack?  Jag själv skulle kanske inte ha en blodpyton i rack, Men det är väldigt vanligt med ormar i rack, speciellt Kungspyton som enligt många mår bättre av att leva i rack då dom lever i "liknande" förhållanden i naturen. 

230
22
Nooon:

Jag har lite svårt att tro på det där... är inte ormar dyra? Kan man inte sälja dem? Jag tänker att de kanske var stulna och att det inte var ägaren som gjorde det där.
Inte för att det vore förmildrande på något sätt!

733
297
markusbabs:

Jag tror att det var en tidigare blocket annons som flög ut från bron.

Dom verkar ju inte vara allt så seriösa på den sidan.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Väldigt skeptisk till att det var giftormar åtminstone.
Det är ju väldigt vanligt att folk tycker att de är helt säkra på att det var en giftorm de såg, även när det handlat om vanliga snokar.

Tråkigt i vilket fall som helst om det nu stämmer att det var några ormar som slängdes i vattnet. Får man inte sålt något och inte kan ta hand om det själv så ska man se till att djuren avlivas på ett korrekt sätt.

1159
626
Temla:

Markusbabs skrev: "Men det är väldigt vanligt med ormar i rack, speciellt Kungspyton som enligt många mår bättre av att leva i rack då dom lever i "liknande" förhållanden i naturen."

Jodå, jag vet att det är vanligt förekommande, men lika beklämmande varje gång jag ser det. Ormar söker väl föda i stora områden i det vilda? Inte ligger dom stilla i en håla hela livet? Jag kan inte hjälpa det men jag tycker det är förfärligt. 

309
240
Gogs:

Äh... jag tror gubben i båten bara ville ha uppmärksamhet... Få sina 15 minutes of fame. Tvivlar starkt på att nån dumpar ormar från en bro ner i en å....

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild