trynsnok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

131
9
stumpwen:

jamen "tur" då att jag inte har några barn.. än... :P och skulle nog inte ändå låta mina syskonbarn hålla dom... ^^

48
14
nasicus:

Det räcker inte med ett bett då en trynsnok inte har gifttänder. Det är salivet som är smått giftigt men det måste tuggas in i bytet. Tänderna är dessutom väldigt små och sitter långt in i munnen. Jag har blivit biten en gång och det gick inte ens hål i huden. 

7
1
wiirgy:

Köpte ett fint exemplar på Värnamoo Zoo tidigare i år. En riktigt trevlig liten tjej som gärna kryper upp på handen när man sätter den i terrariet. Och till skillnad mot min Majsorm och min KP så är denna lilla damen aktiv från kl 9 till sen eftermiddag varje dag. :)

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:

Dragonemperor skrev "Det ska tydligen bara finnas ett dödsfall på trynsnokar och den mannen hade ett svagt hjärta."

Det där får du allt visa en källa på, har aldrig hört talas om dödsfall av H nasicus, det låter helt galet i mina öron.

48
14
nasicus:

wiirgy: då är våra syskon!

7
1
wiirgy:

Men vad trevligt, läste dit inlägg och min Astrid beter sig ungefär likadant men det är väl vanligt trynsnok beteende. :) Var där för ett tag sedan och det fanns flera kvar, främst honor så TS kan ju försöka ta sig dit i värsta fall. Alternativt "hyra" någon att åka ner och hämta den. :)

273
3
117:

@Jimmy

Jag skrev att det ska tydligen finnas ett dödsfall på h. nasicus och jag har inte läst det utan hört det och det var därför jag var lite osäker och skrev, ska tydligen finnas.

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:

Dragonemper: tycker du bör ta reda på egentliga fakta innan du skriver sådana påhitt.

273
3
117:

Och hur vet du att det är påhitt ??? folk har ju för fan dött av att en katt har klöst på de

4
0
carina_mlp:

jag har haft min trynis i sju år och det är världens mysigaste orm. hon har gjort ett utfall (med stängd mun) under alla dessa år och det var när hon blev överraskad. ibland kan hon spänna upp sig och väsa litegrann om man "bökar runt" för mycket inne i terrariet men annars är hon lugn som en filbunke.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild