anders skrev:
Jag tycker att du fått väldigt bra tips här i tråden för att minska det problem du upplever.
Exempelvis genom att du ser till att ta handpenning och/eller har först till kvarn.
Att behöva betala för att se kontaktuppgifter tror jag inte fungerar när det kommer till djur, då det ofta krävs engagemang både från köpare och säljare för att det ska bli en bra affär. Flera i hobbyn är nybörjare, och behöver både tips, råd och svar på frågor för att de ska vara intresserade av att köpa. Som säljare tycker jag även att man har ansvar för att se till att djuret man säljer får ett bra hem, och bör således neka personer man ser som olämpliga. Lägger man en kostnad på att se/kontakta så ger man incitamente till att slutföra en affär även om den inte känns helt hundra.
Man kan i stunden lätt bli intresserad av en annons, men kanske inser att man inte har plats, råd, eller kunskap för arten. Att försöka binda personer till att köpa är en extremt dålig idé och riskerar bara att orsaka att djur kommer till skada.
Hemsidan kostar självfallet och hade varit jättebra om man fick in resurser för att betala dessa kostnader, men jag tror att förslagen skulle skada sidan (och hobbyn) mer än hjälpa.
ja men du behöver väl inte klicka för att få fram kontaktuppgifterna , har du ändå inte plats , råd , eller kunskap kommer du juh inte köpa endå?? för att få kunskap finns google eller folk som jobbar med reptiler / har butiker man kan fråga . ja det var ett dumt alternativ det håller jag med om nu i efterhand .
funkar hur klockrent som helst på en djur sida i england , en vän bor där och säljer sina juveniler samt andra djur där .. funkat i 7 år , varför skulle det inte funka här för bara undrar ???