Admins på sidan! Börjar tröttna nu!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

43
8
twist3done:
leedragon skrev:

Typ.

blev juh tvunget till det 00 , hade fyra tigerpyton alla över 4 meter . tog imot men hade inge val , när inte ens djurparker ville ha dem 

58
59
Daffas77:
En viktig aspekt i denna diskussionen är ju att det finns många okunniga och oseriösa säljare också. Att behöva betala för att få kontaktuppgifter till en potentiellt oseriös säljare känns ju inte helt ok. Tror att det resulterar i att säljsidan kommer att dö eftersom ingen vill slänga pengarna i sjön. Dessutom så handlar det ju allt som oftast om små värden vi handlar för här.

43
8
twist3done:
[quote=Daffas77]En viktig aspekt i denna diskussionen är ju att det finns många okunniga och oseriösa säljare också. Att behöva betala för att få kontaktuppgifter till en potentiellt oseriös säljare känns ju inte helt ok. Tror att det resulterar i att säljsidan kommer att dö eftersom ingen vill slänga pengarna i sjön. Dessutom så handlar det ju allt som oftast om små värden vi handlar för här.[/quote

ja det är en viktig fråga att ta upp !! men som jag sagt tidigare funkar jätte bra på andra sidor och tjänster  . men det sållar bort problemet åt det hållet med !!! att säljaren i sin tur måste betala för att få tag på kontaktuppgifterna till köparen . alla verkar haka upp sig på att man måste betala , avgiften kan vara en krona!!! den kronan kan tex gå till denna sida !! som har hand om köp o sälj tjänsten, hemsida kostar väl att ha?? efter en stund kanske det finns pengar till att ha föreläsningar för barn/ungdommar/nybörjare ... jag känner att alla hakar upp sig på fel saker i denna fråga och slår bakut . denna fråga tog jag upp för att kanske förbättra åt båda håll , och att kanske få fler folks ögon till våran hobby .

JAG E INTE SUR FÖR JAG INTE LYCKADES SÄLJA ETT DJUR !!! TOG CHANSEN ATT TA UPP ETT VIKTIGT PROBLEM ÅT TVÅ HÅLL !!!!

mvh tommie

43
8
twist3done:
Daffas77 skrev:
En viktig aspekt i denna diskussionen är ju att det finns många okunniga och oseriösa säljare också. Att behöva betala för att få kontaktuppgifter till en potentiellt oseriös säljare känns ju inte helt ok. Tror att det resulterar i att säljsidan kommer att dö eftersom ingen vill slänga pengarna i sjön. Dessutom så handlar det ju allt som oftast om små värden vi handlar för här.

du va första som tänkte på säljaren , bra där !!!!

43
8
twist3done:
Daffas77 skrev:

och med denna "krona" är vi alla med och bidrar till något som kanske gör att problemt inte finns !!!!

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2695
2513
anders:

Jag tycker att du fått väldigt bra tips här i tråden för att minska det problem du upplever.
Exempelvis genom att du ser till att ta handpenning och/eller har först till kvarn. 

Att behöva betala för att se kontaktuppgifter tror jag inte fungerar när det kommer till djur, då det ofta krävs engagemang både från köpare och säljare för att det ska bli en bra affär. Flera i hobbyn är nybörjare, och behöver både tips, råd och svar på frågor för att de ska vara intresserade av att köpa. Som säljare tycker jag även att man har ansvar för att se till att djuret man säljer får ett bra hem, och bör således neka personer man ser som olämpliga. Lägger man en kostnad på att se/kontakta så ger man incitamente till att slutföra en affär även om den inte känns helt hundra.

Man kan i stunden lätt bli intresserad av en annons, men kanske inser att man inte har plats, råd, eller kunskap för arten. Att försöka binda personer till att köpa är en extremt dålig idé och riskerar bara att orsaka att djur kommer till skada.

Hemsidan kostar självfallet och hade varit jättebra om man fick in resurser för att betala dessa kostnader, men jag tror att förslagen skulle skada sidan (och hobbyn) mer än hjälpa.

43
8
twist3done:
anders skrev:
Jag tycker att du fått väldigt bra tips här i tråden för att minska det problem du upplever.
Exempelvis genom att du ser till att ta handpenning och/eller har först till kvarn. 

Att behöva betala för att se kontaktuppgifter tror jag inte fungerar när det kommer till djur, då det ofta krävs engagemang både från köpare och säljare för att det ska bli en bra affär. Flera i hobbyn är nybörjare, och behöver både tips, råd och svar på frågor för att de ska vara intresserade av att köpa. Som säljare tycker jag även att man har ansvar för att se till att djuret man säljer får ett bra hem, och bör således neka personer man ser som olämpliga. Lägger man en kostnad på att se/kontakta så ger man incitamente till att slutföra en affär även om den inte känns helt hundra.

Man kan i stunden lätt bli intresserad av en annons, men kanske inser att man inte har plats, råd, eller kunskap för arten. Att försöka binda personer till att köpa är en extremt dålig idé och riskerar bara att orsaka att djur kommer till skada.

Hemsidan kostar självfallet och hade varit jättebra om man fick in resurser för att betala dessa kostnader, men jag tror att förslagen skulle skada sidan (och hobbyn) mer än hjälpa.

ja men du behöver väl inte klicka för att få fram kontaktuppgifterna , har du ändå inte plats , råd , eller kunskap kommer du juh inte köpa endå?? för att få kunskap finns google eller folk som jobbar med reptiler / har butiker man kan fråga .  ja det var ett dumt alternativ det håller jag med om nu i efterhand .

funkar hur klockrent som helst på en djur sida i england , en vän bor där och säljer sina juveniler samt andra djur där .. funkat i 7 år , varför skulle det inte funka här för bara undrar ???

43
8
twist3done:
anders skrev:

hanpenning e väl inge tips självklarhet i vissa fall har hållt på länge med djur o sålt djur , var inge tips hur jag ska gå tillvaga jag var ute efter i denna fråga. utan problemet med oseriösa människor och hur vi kan förbättra detta .. 

43
8
twist3done:
vi är 3 personer som alla föder upp djur , som kommer slänga upp en ny hemsida inom kort . där kommer vi köra detta system .
bevis på att det kommer funka , får ni senare :)

tack för att folk har tagit sig tid att svara men tror tyvärr budskapet inte går riktigt fram till alla , då man hakar upp sig på vissa saker . 

mvh tommie

5392
4133
Tropfrog:
Hmm, ett budskap gick helt klart fram. De övriga budskapen i tråden verkar ha svårare att nå fram. Lycka till med din nya sida. Hobbyn mår bra av alla initiativ.

Mvh
Magnus  
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild