Admins på sidan! Börjar tröttna nu!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

twist3done skrev:

blir svårt ta handpenning på folk som ska fundera o strula för att sen inte höra av sig 

Det var ju precis det jag menade! Hör de inte av sig och någon annan gör det och vill köpa eller lägga handpenning så går djuret till den köparen.

43
8
twist3done:
anniemalmros skrev:
Jag förstår ärligt talat inte problemet och skulle aldrig få för mig att betala för att få kontakt med en säljare! 

Frågor måste man få ställa om ett djur som man kanske ska köpa utan att eventuellt se det irl först. Eller andra praktiska frågor som rör transporter m.m Finns ju massor med info man kan vilja ha om djuret som inte är vilken art, morf eller ålder det är :-) 

Ta handpenning! Alltid!! Jag säger alltid till köpare att inget djur är bokat utan handpenning. Sen kan de tänka och fråga sambon hur länge de vill. Kommer någon annan då emellan och lägger handpenning eller tom betalar för djuret så är det så. 

sen när 4 pers gör samma .. och sen när det är den superseriösas tur då har han hittat djur på annat håll 

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Men vad säger du till den superseriösa som gör att han hittar något annat? Att fler föra honom ska fundera på saken och att du får återkomma? Isåfall är det ju just exakt det jag menar med mitt inlägg att du inte bör göra. Utan de 4 före får antingen lägga handpenning eller så kan det hända att dom missar affären. Och då kan du ju sälja till den superseriösa som hör av sig 

5392
4133
Tropfrog:
twist3done skrev:

blir svårt ta handpenning på folk som ska fundera o strula för att sen inte höra av sig 

Om man kör med handpenning är det väl ändå ganska så enkelt för säljaren? Om ingen handpenning är betald så kan man inte räkna med att djuret finns kvar när man så småningom bestämt sig.

Jag skulle personligen aldrig betala handpenning på ett djur jag inte sett irl. Så alla såna säljare går bort.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3136
1748
EmanuelKarl:
twist3done skrev:

Men då har de inte bokat något, och under tiden kan den seriösa snubben ställa sig först i kön, han betalar säkert snabbt. Under tiden de "funderar och strular" är det fritt fram för den som betalar först. Jag förstår din frustration men jag tror verkligen inte på någon lösning med att man ska betalar för att se kontaktuppgifter. 

43
8
twist3done:
Tropfrog skrev:

Om man kör med handpenning är det väl ändå ganska så enkelt för säljaren? Om ingen handpenning är betald så kan man inte räkna med att djuret finns kvar när man så småningom bestämt sig.

Jag skulle personligen aldrig betala handpenning på ett djur jag inte sett irl. Så alla såna säljare går bort.

Mvh
Magnus 

samma här, men förstår nu varför folk tar handpenning .. då alla oseriösa verkar ställa till det för många som säljer saker 

mvh
tommie

43
8
twist3done:
anniemalmros skrev:
Men vad säger du till den superseriösa som gör att han hittar något annat? Att fler föra honom ska fundera på saken och att du får återkomma? Isåfall är det ju just exakt det jag menar med mitt inlägg att du inte bör göra. Utan de 4 före får antingen lägga handpenning eller så kan det hända att dom missar affären. Och då kan du ju sälja till den superseriösa som hör av sig 

då jag lät de  tänka tva dagar var i turordning , och för att sen ta kontakt med nästa .. visst här kanske jag får skylla sig själv , men ville ge folk chansen att tänka . sen när jag kom till den seriösa , då hade han av en slump hittat ett djur av samma art o kön och köpte det då han var orolig attnån av de 4 skulle köpa han + ville ha en pojke till sin hona .. då denna art inte dyker upp så ofta på marknade hhär i sverige  .. nu har jag lärt mig en läxa o kommer skippa turordningen i framtiden .. först till kvarn som gäller !!!

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Man märker snabbt hur seriös den eventuella köparen är när handpenning ska läggas :) 

Jag personligen brukar använda mig av handpenning om det för mig är okända människor. 

Att diverse olika folk svarar på annonser av olika slag med löften, frågor osv är dock inget unikt i våran hobby, det förekommer definitivt överallt. Sen finns det även andra känslor inblandade när det är levande djur och exempelvis inte möbler eller bilar man säljer. Hoppas du förstår parallellen. 

Jag har nästan uteslutande bra erfarenheter av denna köp och sälj! 
Att det finns snackare där det finns människor är jag medveten om :) 

43
8
twist3done:
Jonas_ skrev:
Man märker snabbt hur seriös den eventuella köparen är när handpenning ska läggas :) 

Jag personligen brukar använda mig av handpenning om det för mig är okända människor. 

Att diverse olika folk svarar på annonser av olika slag med löften, frågor osv är dock inget unikt i våran hobby, det förekommer definitivt överallt. Sen finns det även andra känslor inblandade när det är levande djur och exempelvis inte möbler eller bilar man säljer. Hoppas du förstår parallellen. 

Jag har nästan uteslutande bra erfarenheter av denna köp och sälj! 
Att det finns snackare där det finns människor är jag medveten om :) 

får helt enkelt skita i att folk ska tänka mm och säga först till kvar och just be om handpenning, för då lär man märka helt klart om det e seriöst
förstår paralellen hel klart :)

jag med tills jag skulle sälja första djuret här , visst nu kanske jag gjorde fel att låte de ta sin tid o tänka . men det kommer inte hända igen :)

1245
473
leedragon:
twist3done skrev:

så sade jag inte läser inte folk ordentligt för ... om man tappar intresset och inte blir av med djuren på något sätt, det man inte kan sälja eller skänka bort . blir man väl då kanske tvunget att avliva  . fattar du nu hur jag menar ??? 

Typ.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild