Admins på sidan! Börjar tröttna nu!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

43
8
twist3done:
då jag tröttnade på denna fråga redan 99-00 och lade ner på grund av det .. likadant idag om inte värre !!!

5392
4133
Tropfrog:
twist3done skrev:

nu var 50 :- ett exempel :) då det kostar det på offerta ... man kan framföra all info . men att få tag på kontaktuppgifter till den som säljer borde vara nån avgift på så man slipper oseriöst samt tidsslöseri .. som sagt det funkar på andra sidor .

Så en köpare betalar en summa för att få dina kontaktuppgifter. Ställer sedan en fråga om tex kön, morph ålder eller något liknande. Du svarar med information som inte motsvarar vad köparen letar efter. På vilket sätt skulle denna avgift garantera att den potentiella köparen svarar tillbaka med ett "nej tack"?

Det jag har på anons är till salu fram tills köparen är hos mig och hämtar. Då tar jag bort annonsen. Jag ber alltid köparen att messa mig när de är på väg. Då kan jag avstyra eventuella andra köpare en timme eller två tills jag vet om de dyker upp. Tråkigt om en köpare åker och jag säljer under tiden. Du kanske skulle prova med samma sak?

Handlar man av mig får man ångra sig när man vill före köpet. Jag går alltid noggrant igenom vad man köper och vad som krävs av ägaren. Efter köpet finns jag tillgänglig för frågor. Alla som handlat är nöjda och jag är för det mesta nöjd. Det handlar bara om kommunikation, vill man undvika det så är det svårt att göra affärer. Gäller alla affärer, inklusive djur.

Mvh
Magnus 

43
8
twist3done:
ni 

Tropfrog skrev:

Så en köpare betalar en summa för att få dina kontaktuppgifter. Ställer sedan en fråga om tex kön, morph ålder eller något liknande. Du svarar med information som inte motsvarar vad köparen letar efter. På vilket sätt skulle denna avgift garantera att den potentiella köparen svarar tillbaka med ett "nej tack"?

Det jag har på anons är till salu fram tills köparen är hos mig och hämtar. Då tar jag bort annonsen. Jag ber alltid köparen att messa mig när de är på väg. Då kan jag avstyra eventuella andra köpare en timme eller två tills jag vet om de dyker upp. Tråkigt om en köpare åker och jag säljer under tiden. Du kanske skulle prova med samma sak?

Handlar man av mig får man ångra sig när man vill före köpet. Jag går alltid noggrant igenom vad man köper och vad som krävs av ägaren. Efter köpet finns jag tillgänglig för frågor. Alla som handlat är nöjda och jag är för det mesta nöjd. Det handlar bara om kommunikation, vill man undvika det så är det svårt att göra affärer. Gäller alla affärer, inklusive djur.

Mvh
Magnus 

som sagt all info ser man , men just bara kontaktuppgifterna när man är intresserad som ska kosta ... synd man måste ha konto på offerta annars hade man kunna kika där hur det funkar .. sållar bort allt oseriöst helt enkelt

5392
4133
Tropfrog:
twist3done skrev:
ni 

som sagt all info ser man , men just bara kontaktuppgifterna när man är intresserad som ska kosta ... synd man måste ha konto på offerta annars hade man kunna kika där hur det funkar .. sållar bort allt oseriöst helt enkelt

Jo, men "all info" kanske inte är tillräckligt? Om man som köpare har en fråga, hur beter man sig då?

Mvh
Magnus 

43
8
twist3done:
och denna avgift går inte till säljaren den går till hemsidan som har hand om tjänsten  , och i detta fall på denna sida kan användas till infomöten om djur mm för barn/ungdomar/nybörjare ... 

43
8
twist3done:
Tropfrog skrev:

Jo, men "all info" kanske inte är tillräckligt? Om man som köpare har en fråga, hur beter man sig då?

Mvh
Magnus 

men då får man väl va noga med att fylla i allt eller ??? detta har funkat hur fint på andra sidor i 10-15 år

skriver man art, kön , morph mm så ska väl inga frågor behöva ställas 

går att kontrollera med olika mallar , där du e tvungen att fylla i all info innan du kan lägga upp din annons hur simpelt som helst .

43
8
twist3done:
twist3done skrev:
och denna avgift går inte till säljaren den går till hemsidan som har hand om tjänsten  , och i detta fall på denna sida kan användas till infomöten om djur mm för barn/ungdomar/nybörjare ... 

sen är det väl inte gratis att ha hemsida heller och den som har hand om den kanske vill ha nån spänn för besväret  . då det tar tid sitta bygga hemsidor 

43
8
twist3done:
Tropfrog skrev:

Mvh
Magnus 

om all info finns om art mm . vad skulle den frågan vara då tex ? tycker den om vita eller svarta råtter när den äter ? 

förstår inte vad det skulle vara för fråga 

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

Jag förstår ärligt talat inte problemet och skulle aldrig få för mig att betala för att få kontakt med en säljare! 

Frågor måste man få ställa om ett djur som man kanske ska köpa utan att eventuellt se det irl först. Eller andra praktiska frågor som rör transporter m.m Finns ju massor med info man kan vilja ha om djuret som inte är vilken art, morf eller ålder det är :-) 

Ta handpenning! Alltid!! Jag säger alltid till köpare att inget djur är bokat utan handpenning. Sen kan de tänka och fråga sambon hur länge de vill. Kommer någon annan då emellan och lägger handpenning eller tom betalar för djuret så är det så. 

43
8
twist3done:
anniemalmros skrev:
Jag förstår ärligt talat inte problemet och skulle aldrig få för mig att betala för att få kontakt med en säljare! 

Frågor måste man få ställa om ett djur som man kanske ska köpa utan att eventuellt se det irl först. Eller andra praktiska frågor som rör transporter m.m

Ta handpenning! Alltid!! Jag säger alltid till köpare att inget djur är bokat utan handpenning. Sen kan de tänka och fråga sambon hur länge de vill. Kommer någon annan då emellan och lägger handpenning eller tom betalar för djuret så är det så. 

blir svårt ta handpenning på folk som ska fundera o strula för att sen inte höra av sig 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild