Admins på sidan! Börjar tröttna nu!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

43
8
twist3done:
år 2000 lade jag ner mitt reptil intresse då jag tröttnade brutalt på (ursäkta uttrycket) alla jävla retards som verkar finnas i denna värld!!!! tog upp intresset 2018 och märker att det fan har blivit värre !!!!
då 2 av 100 verkar vara tok seriösa , 18 av 100 har nån reptil eller så hemma men bara förstör för folk då de inte verkar ha sociala förmågor!!! 80 av 100 har inte ens djur !!! 

vad pratar jag om ?

jo när man sätter ut en annons på ett djur ,( exempel) vi säger att 5 personer hör av sig . de 4 första tillhör de 18 pers eller de 80 .. de krånglar ska tänka mm för att sen inte ens höra av sig igen . sen kommer nr 5 som är en av de 2 och alltid är det dom som råkar höra av sig sist av nån konstig jävla anledning . då har den redan hittat annat djur eller bestämt sig för att komplitera nått annat projekt . 
då sitter man med ett djur helt plötsligt som man hade kunnat sålt men 4 andra retards har förstört det !!!

DAGS ATT GÖRA OM KÖP O SÄLJ SIDAN KANSKE!!!!!!

hur ???

det finns två alternativ.

1. gör som offerta och andra liknade sidor .. visa bara rubriken , sen för att komma in på annonsen kostar det 50 :- tillexempel. det skulle verkligen få bort oseriösa retards!!!

2.en ruta man får klicka i att man vill köpa djuret och då blir juridiskt bunden att köpa djuret !!!

vill inte behöva avliva massor av djur igen för man tappar intresset och inte blir av med dem när man sätter ut annons !!!!!

kan inte bara vara jag som stör sig på detta !!!! 

5392
4133
Tropfrog:
Jag håller inte med alls. Visst finns det folk som är lite mer inneslutna i reptilhobbyn. Det kallas för nerdar och är en tillgång för hobbyn. Tyvärr visar de sig sällan i forumet, då det inte ligger i en nerds natur.

Att avskriva folk som inte har djur ännu och därför ställer frågor som oseriösa gagnar inte tillväxten inom hobbyn. Nej hjälp dem istället genom att svara på frågor och var trevlig.

Jag har sålt djur och växter på köp och säljavdelningen i 2 år nu. De flesta köparna är trevliga och bra mäniskor. Någon gång då och då så får jag skit för att jag inte vill skicka. Då tackar jag för visat intresse och lägger det bakom mig.

Att begränsa nybörjares access till hobbyn med avgifter tror jag inte på. Att göra terrariedjur till någon legal enhet som reglerar och övervakar det juridiska läget mellan  köpare och säljare tror jag inte på heller.

Mvh
Magnus 

43
8
twist3done:
menar absolut inte man ska plocka bort folk eller dyligt , men nu är fallet att jag hade kunnat sålt ett djur om inte det hade varit 4 muppar som förstört detta då det ska krånglas mm för att sen inte ens höra av sig   ... vill man ställa massa frågor o så om djur , finns andra de kan fråga , varför fråga om saker till folk som har sina djur på annonser ???  

43
8
twist3done:
menar inge kul att slösa timmar ibland dygn på folk som slutar svara sen ..

43
8
twist3done:
speciellt oxå när det står i annonsen DETTA ÄR INGET NYBÖRJAR DJUR!!!

1245
473
leedragon:
twist3done skrev:
speciellt oxå när det står i annonsen DETTA ÄR INGET NYBÖRJAR DJUR!!!

Jobbigt men sånt men det är nog sånt som hör till när man säljer grejer över internet. Men att avlida djuren man är väl inte nåt man måste om man inte får de sålda?

152
227
TowerOfGray:

Varför betala 50 spänn för att gå in på en annons om man inte ens vet om det är det man letar efter? 

Det finns ju inte heller någon lag som säger att du är juridiskt bunden att köpa något när du svarar på en annons, och jag tvivlar på att Konsumentverket skulle ändra på det bara för att du vill ha dina mediokra djur sålda.

Här är annars några förslag till dig:

- Ta handpenning. Om folk är intresserade av att köpa ett djur från dig och vill boka, ta 30 procent handpenning eller något. Som dom då inte får tillbaka vid ånger. 

- Har du ett bokat djur och andra är intresserade så kan dom ju ställa sig i kö för det djuret, så om du inte får det sålt så kan du ju gå vidare till nästa person.

- Du kan kolla efter köpare i tex Hamm eller Houten, transporten får ju dom lösa om dom vill ha djuret. 

- Avla inte på djur om du inte får dom sålda och måste sedan avlivas för att du inte har plats hemma. Satsa kanske på en annan art som det är mer marknad för. 

5392
4133
Tropfrog:
twist3done skrev:
menar absolut inte man ska plocka bort folk eller dyligt , men nu är fallet att jag hade kunnat sålt ett djur om inte det hade varit 4 muppar som förstört detta då det ska krånglas mm för att sen inte ens höra av sig   ... vill man ställa massa frågor o så om djur , finns andra de kan fråga , varför fråga om saker till folk som har sina djur på annonser ???  

Den femte personen då? Ville han inte ha djuret när det stod klart att de 4 första hoppat av? Det måste ju innebära att den också hoppat av. Varför är inte den personen en mupp också?

Inget illa menat, men det är alltid två sidor i en kommunikation. Det du skriver känns inte konsekvent.

Mvh
Magnus 

43
8
twist3done:
inga ungar jag säljer utan vuxet djur , ungar jag avlar fram blir jag av 

vet man vad man söker ser man det på rubriken ..

offerta tex är till för byggbranchen där man kan gå in o leta jobb som småföretafare , för att slippa oseriösa människor kostar det att öppna annonsen om jobb , för att slippa massa oseriös strul !!!och tidslöseri !!

43
8
twist3done:
Tropfrog skrev:

Den femte personen då? Ville han inte ha djuret när det stod klart att de 4 första hoppat av? Det måste ju innebära att den också hoppat av. Varför är inte den personen en mupp också?

Inget illa menat, men det är alltid två sidor i en kommunikation. Det du skriver känns inte konsekvent.

Mvh
Magnus 

han hade hittat annat djur som han köpte .. då han hade samma åsikt som mig i denna fråga.. de 4 strulade så mycket så han vågade inte chansa så han köpte en annan när han fick den chansen
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild