Gasse skrev:
Tycker språket/skriften hos folk som svarar på annons är ganska lågt eller låt mig säga någonstans på neandertalar nivå..Blir i princip utskälld för att jag inte skickar djur(orm) med tex Postnord och ber köparen hämta hos mig. Då jag anser det inte är ok att skicka djur hur som helst med post.
se inlägg från en som svarade på min annons.
Visa föregående meddelanden
2020-11-09 08:56Kan du tänka dig att skicka ormen med postnord eller schenker?
2020-11-09 11:47Hej, Jag skickar inte levande djur utan dom får hämtas här hos mig mvh Gasse
2020-11-09 16:10nähä...varför inte då? jag har skickat och tagit emot djur MÅNGA ggr och det har alltid funkat utmärkt!
2020-11-09 16:11och jag tänker INTE åka ända till Höganäs för en sketen majsormsunge. Glömdet!
2020-11-09 16:48Det beror på djurens bästa och att det inte ok för postnord att skicka ormar med dem. Mvh Gasse
2020-11-09 20:38Ok, Herr Präktig har talat. Du vill inte sälja några ormar verkar det som. Varför har du då annons inne? (Tips: Man kan skicka ormar ändå, men man behöver ju inte innehållsdeklarera paketet.)
2020-11-09 20:40Ser att du fått två "tumme ner".... Fattar varför.
Snart får du kanske en till.
Igår 07:30Tja..Är det så att jag får tummar ner för att jag inte skickar djur som om dom vore leksaker så kan jag leva med det..mvh Gasse
Igår 08:35Självgod stroppig typ det är ad du är.
Igår 09:20Tror inte det..tänker som sagt på djurens bästa och vet vad jag talar om då jag över 30-års erfarenhet av dessa underbara reptiler. Och dom som varit på plats och fått djur av mig har alltid varit nöjda. mvh Gasse
Att man får tummen ner gör mig inte ett skit men att bli kallad diverse saker för att man inte skickar djur gör mig djävligt förbannad och tycker att folk som inte kan behärska sitt språk borde kontot stoppas för (visst man kan skapa nytt) men det är lite omständigare.
mvh
Gasse
Ska man vara helt ärlig så är det nog bäst att inte sälja djur till den personen alls.
Om hen är beredd att utsätta en orm för att skickas med paket i november när posten inte riktigt funkar som den ska så visar det på hur oansvarig djurägare den personen är..... Vem vet vad mer hen gör med sina djur.
Du som säljare har ju dessutom själv ett val om du vill sälja till någon eller inte.