fototävling

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

63
5
gitchen:

Ja jag tycker allt att det är på tiden med en ny nu :) 

Va säger admin om detta? 

478
592
Rottenroth:

+1 för fototävling :D

57
0
Batista123:

när ska den vara

=)

953
1840
peter54:

Jag har några funderingar kring fototävlingarna. Hittade ingen bättre tråd att lägga detta i, flytta inlägget om det ligger fel.

Trådarna blir extremt långa om allt ska ligga i samma, alltså alla bidragen plus alla röstningar. Jag tycker att det är bättre att göra som man gör på exempelvis iFokus, att man har en bildbidragstråd och en röstningstråd.

Jag tycker också att det ska vara möjligt att lägga en kort kommentar, kanske 50 tecken, så att det framgår varför man valt just den bilden. Den informationen kan vara värdefull för fotografen och för andra av till exempel fototekniska skäl.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

peter54,
Det finns en poäng i det du säger. Det svåra med två trådar är att det kan bli svårt att hitta mellan dom. Jag är lite kluven i vilket som är bäst, eftersom det finns fördelar och nackdelar med bägge.
Det går ju att länka till trådarna mellan varandra så det kanske är något som behöver diskuteras fram till nästa fototävling.

Vad gäller kommentar så kan det självfallet vara bra att ha med en kommentar i vissa fall. Detta är också något som kan vara värt att fundera på tills nästa tävling.

Mitt mål är att bygga en tävlings-funktion som är anpassad för bland annat fototävlingar. Där man i princip ska kunna trycka på en bild för att rösta på bidraget.
Detta är dock inget som kommer släppas den närmaste tiden då det finns väldigt mycket annat jag vill lösa först.

1685
794
fluffis:

En tävlingsfunktion låter kul!

Mina tankar är att en fototävling behöver inte ligga som en forumtråd utan kan vara en helt annan funktion där man inte ser vem som tagit bilderna. Och när röstningen börjar så ser man inte vad folk redan röstat på för jag har märkt att det kan vara lite distraherande :) Sen när röstningen är över så kan man få se vem som tagit vilken bild.

160
91
turboadde:

Håller med fluffis att det är bra om msn inte ser vems bilden är när man röstar. Och sen skulle det vara kul med ett namn till bilderna.

1244
472
leedragon:

håller med fluffis här

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
Nu var det länge sedan det var fototävlingar så jag gjorde en ny med temat ödlor.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild