Skapa en lista på uppfödare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

66
31
Engel1991:
Hej, 

Som rubriken säger så hade jag och många andra uppskattat om man kunde slagit ihop en uppfödar lista på olika arter, framförallt här i Sverige och i våra grannländer. 

Hjälper ju till våra uppfödare här i Sverige att kunna fortsätta med det dom håller på med och hobbyn över lag. 

Gör det ju också lättare för nya inom hobbyn att handla från rätt personer och få rätt information istället för att handla från butiker där dom ofta kränger djur och ger felaktig information till kunder eller inte ger något skötselråd alls. 

Mvh
Christian 

5392
4133
Tropfrog:
Du har annars uppfödningsregistret här på terrariedjur. Där lägger ju uppfödare som vill synas själv upp sina kullar. Sen om de har osålda djur så dyker de upp på köp och säljavdelningen. Det tycker jag är mycket bättre än en lista på uppfödare. Man vet ju vad de har på gång just nu.

Mvh
Magnus 

152
227
TowerOfGray:
Finns ju redan ett sånt? 

1245
473
leedragon:

Engel1991 skrev:
Hej, 

Som rubriken säger så hade jag och många andra uppskattat om man kunde slagit ihop en uppfödar lista på olika arter, framförallt här i Sverige och i våra grannländer. 

Hjälper ju till våra uppfödare här i Sverige att kunna fortsätta med det dom håller på med och hobbyn över lag. 

Gör det ju också lättare för nya inom hobbyn att handla från rätt personer och få rätt information istället för att handla från butiker där dom ofta kränger djur och ger felaktig information till kunder eller inte ger något skötselråd alls. 

Mvh
Christian 

Vilka butiker kränger djur? nuförtiden är det rätt sällsynt att se djurbutiker som  säljer djur.

5392
4133
Tropfrog:
leedragon skrev:

Vilka butiker kränger djur? nuförtiden är det rätt sällsynt att se djurbutiker som  säljer djur.

Herpers choice
Tropiska rum
Ängelholms zoologiska
Göteborgs zoologiska
Mölndals zoologiska 
Aqua warehouse 
Tropikhuset 

Dessa är de jag själv känner till.  Men nog måste det väl finnas fler?

Mvh
Magnus

1245
473
leedragon:

Tropfrog skrev:

Herpers choice
Tropiska rum
Ängelholms zoologiska
Göteborgs zoologiska
Mölndals zoologiska 
Aqua warehouse 
Tropikhuset 

Mvh
Magnus

Djuren är väl inte kränga där?

5392
4133
Tropfrog:
leedragon skrev:

Djuren är väl inte kränga där?

Jag förstår inte frågan. Du undrade om butiker som säljer djur. Jag listade de jag känner till.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
1043
1177
NellyNiklas:

Tropfrog skrev:

Herpers choice
Tropiska rum
Ängelholms zoologiska
Göteborgs zoologiska
Mölndals zoologiska 
Aqua warehouse 
Tropikhuset 

Mvh
Magnus

Zoogiganten i Lomma
Zoogiganten i Jägersro/Malmö

Alla dessa säljer djur i alla dess former. Givetvis är det mat och tillbehör till dessa som står för intäkterna.

Som nämnts tidigare så finns en uppfödarlista (som jag personligen tittar i först när jag blir nyfiken på något). Dock hänger det på att folk faktiskt håller dina kullar uppdaterade, vilket tyvärr inte alltid är fallet. 

Så en uppmaning till alla som läst så här långt. Det hade varit super om alla som har kullar går in upp uppdaterar dessa. 

Mvh
Niklas

66
31
Engel1991:
Tropfrog skrev:
Du har annars uppfödningsregistret här på terrariedjur. Där lägger ju uppfödare som vill synas själv upp sina kullar. Sen om de har osålda djur så dyker de upp på köp och säljavdelningen. Det tycker jag är mycket bättre än en lista på uppfödare. Man vet ju vad de har på gång just nu.

Mvh
Magnus 

Ja jag hade helt missat det,  var dock många på listan men majoriteten utan info på vad dom säljer.

Mvh
Christian 

66
31
Engel1991:
leedragon skrev:

Finns en del,  och dom jag vart inne på blir man faktiskt lite smått irriterad på då inte många har så optimala förhållanden till djuren tyvärr. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild