Nybörjare på ödlor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

31
16
Emma88:

EmanuelKarl skrev:
Finns dock en del Phelsuma som inte lever i bambuskogar. Faktiskt fler än man kn tänka sig lever i träd, trots det tycks dock vissa arter ändå uppskatta blanka ytor mer. Många lever i olika sorters palmer osv. Men som jag sa skulle jag personligen tagit något sydamerikanskt istället, chansen är att den stämmer mer geografiskt med dina växter (om du nu bryr dig) och nästan alla små Phelsuma är rätt dyra (billigare än williamsi men ändå) samt att du riskerar inte att den bosätter sig på det blanka glaset.

Du har säkert någon Phelsuma som skulle passa iaf. om du verkligen vill det. Men jag skulle bara kört på jungfrugeckos (eller gonatodes, minns inte om de behöver UVB eller inte), då slipper du dyrt och krångligt UVB.

Gonatodes verkar vara ett bra alternativ, gillar ju ödlorna som har lite distinktare tecken/färger än jungfrugeckos. Även om det känns dumt egentligen att vara så fokuserad på det visuella... men det är ju en del av det... precis som med växter. =) Kan inte hitta någonstans att de behöver UVB, på någon sida stod det att man kan ha det men att det inte är nödvändigt. 

De Gonatides varianter jag gillade mest var dessa. Sen hur svåra de är att få tag på är en annan femma... meeeeeen det lär man väll märka... =P
Gonatodes vittatus
Gonatodes caudiscutatus
Gonatodes ceciliae

1253
476
leedragon:
Justivan skrev:
Om bambu är en no go så är i princip alla daggeckos olämpliga då de lever i bambuskogar i naturen.

Det borde det inte iallafal för arter från madagascar då bambu är inte imhesk där, utan har ditplanteras av människor.

5479
4193
Tropfrog:
Kolla in Hawaii morphen av jungfrugeckon. Kan den färgen och teckningen passa bättre?

Mvh
Magnus  

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
Tropfrog skrev:
Kolla in Hawaii morphen av jungfrugeckon. Kan den färgen och teckningen passa bättre?

Mvh
Magnus  

Vet du var man kan få tag i den utan att importera från USA?

5479
4193
Tropfrog:
EmanuelKarl skrev:

Vet du var man kan få tag i den utan att importera från USA?

De finns i Europa. Såg dem hos två olika tyska säljare på senaste malmömässan.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild