Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

Medlem i SHF
61
75
Joachimlofgren:
AMB skrev:
Yepp. Raffe Nordin

Köpte min av honom också, hans första Sorong har jag för mig, eller om det var hans första GTP =) Såg nog din då i början av året när dom gick i minde plastlådor.

82
31
AMB:
Joachimlofgren skrev:

Köpte min av honom också, hans första Sorong har jag för mig, eller om det var hans första GTP =) Såg nog din då i början av året när dom gick i minde plastlådor.

Stämmer nog. Ja de kläcktes i våras :)

82
31
AMB:
Problemfri första matning ;)

77
67
Samuelelel:
Då har jag äntligen bokat mig en liten jayapura! Kommer hem efter Hamm :) Dags att fixa i ordning en burk..

13
8
mysko:
En fråga om gtps, ändras även ögonfärgen med tiden? om man skulle få en med röda ögon t.ex.? som jag har sett att vissa har :)

82
31
AMB:
Utforskning på hög nivå eller va det låg nivå? :p

77
67
Samuelelel:
AMB, hur stort är terrariet du har där och hur stor/gammal är ormen? Många verkar ju förespråka plastbox första året för att lättare kunna kontrollera både mat in och ut, temperaturer och fuktighet. Håller på att planera inför hemkomsten av min juvenil och har tänkt ha hen i karantän ett tag (då i plastbox) för att se att allt fungerar men är lite kluven sedan om jag ska sätta ihop ett terrarium jag har stående (60x30x30) eller om man borde fortsätta med plastlåda ett tag. Har en smartstore-låda på 34 x 25 x 16 jag fixat i ordning med ventilation och grenar men det är ju klart roligare med ordentligt terrarium.

82
31
AMB:
Ja visst är det förespråkat. Jag har full koll på temperatur och fukt i terrariet. Matning, ömsning, temp, fukt noteras för att lättare hålla koll. Med små plastlådor handlar det också om att skapa en trygghet. Jag har friskt med växter o terrariet som skapar gömslen. 

Har inte noterar något ovanligt hos ormen än så länge.

82
31
AMB:
Kan meddela att utforskningen var ett resultat av ömsning.

77
67
Samuelelel:
Meddelade absolut inte som någon form av kritik. Är själv bara lite kluven om hur jag ska göra när väl karantäntiden är över. Hur stort är terrariet och ormen?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild