majsorm på rymmen..........

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

459
138
Pakke:

Kolla på byrån! Kanske majsorm kom in den innan du stängde.

Hörde om en kvinna som mist majsorm i nästan 3 månader och efteråt då hennes mamma hittade majsorm som gömde sig i kläder på byrån. :)

46
27
MathiasNordstrom:

Min majsorm har rymt en del gånger då jag var yngre och om man hittar den låg den oftast intill element eller liknande. Nu sist då en boa hade rymt gick det ej att hitta den. 4 dagar senare ligger hon mitt på golvet i hallen. Det kommer nog lösa sig men det är jobbigt då dom ej är där dom ska.

71
2
Elvis211:

Gur går det? 

163
34
Danne:

Om du inte har några andra husdjur (typ katt, hund) så  kan du lägga en linje med bakpulver vid dörren. Då ser du om ormen har slingrat sig mellan rummen, eftersom linjen med bakpulver kommer vara bruten. Färre rum att leta i då. Fungerade för mig iaf (:

Lycka till !

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Bättre att ta mjöl eller nåt annat liknande då bakpulver kan reagera med vatten eller värme, har då ormen bakpulver mellan bukplåtarna kan inte vara bra tror jag? :)

273
3
117:

Jag skulle nog säga att du kollar garderoben, jag hittade min markboa i garderoben när den var på rymmen. Min kungsboa köpte jag av en kille och de hade också varit på rymmen och han hitta den också i garberoben. Kolla annars nånstanns där området matchar ormen behov (värme,fuktight etc)

Mvh Dragon

55
58
Daffy74:

Sen om du har skåp i rummet så brukar dom ha öppningar så djur kan smita in under dom och lägga sig bakom golvsockeln som skåpen ofta står på

20
8
Ludvigelveberg:

har inga byråer eller skåp. endast ett öppet skrivbord samt två bord med terrarierna på. jag får inse att det bara är att vänta ut honom. om han nu inte har hittat ut i det fria...

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Kollat terrariet 100% ordentligt?? En polare ringde mig i panik över att ena ormen rymt (klåfingrig son som öppnat) och dom hittade inte den... Frågade tre gånger om hon kollat igenom HELA terrariet. Dagen efter ringer hon, ormen var hittad, i terrariet. Bara ett tips ;)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

PinupZombie: Det har jag varit med om flertalet gånger :) man frågar har du letat igenom terrariet noga? - Ja, men inte hittat ormen den är inte där!

Dagen eller veckan efter brukar dom ha kollat ett par gånger till i terrariet och ibland finner man ormen efter 3,4,5e gången man gör en grundlig koll i terrariet. :)

Bra tips! Den borde även söka sig mot varmare områden i huset, leta där! :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild