Leopardgecko, väldigt underviktig. Hjälp?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

8
3
Enlitengran:
Liten uppdatering!
pratade med säljaren och bad om att få pengarna tillbaka, och då sa hon att jag kunde få hans bror istället. Såklart, jag som är jag, tackar ju ja till detta. Hans bror är i lite bättre skick, och har en lite tjockare svans. Jag ska sätta upp ett temporärt plast terrarium och hämta honom nästa vecka, då jag inte har ett glas terrarium redo för honom än. Tack för råden på denna tråden (haha). Ska definitivt göra mitt bästa för att hjälpa dem!

8
3
Enlitengran:

8
3
Enlitengran:
Här är en till bild på Arthur. Han har så mycket liv i ögonen, jag kan helt enkelt inte ge upp på honom. Tror även att han är en tjej men aja 

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:

TowerOfGray skrev:
Skulle nog säga att det finns hopp. Hittade denna stackare på en amerikansk FB grupp.
Samma gecko men ca 5 månader isär. 
Se till att mata den, ge den värme, viatimer/mineraler och ljus den behöver så kanske det går upp till normalvikt igen.

Stor skillnad på vad en erfaren uppfödare och en nybörjare som har sin första leopardgecko kan göra, men hopp finns det absolut. TS ödla är ju inte lika illa som din bild.

Enlitengran: Du kan ju åtminstone kontakta säljaren. Även om du inte lämnar tillbaka ödlan så kan du nog få mycket pengar tillbaka. Lika bra att ge en dålig recension någonstans så fler slipper handla av djurplågaren som säljer djur i sånt skick. En kommersiell djuraffär kanske till och med går att stämma/anmäla till länsstyrelsen? Även en privatperson borde kunna bli anmäld till länsstyrelsen/jordbruksverket och få djurförbud?

Edit: missade inlägget att du hade varit i kontakt med säljaren, men tycker fortfarande att du ska anmäla även om hon gav dig en till (också fruktansvärt undernärd även om man inte kan räkna ryggkotorna) ödla. Fy fan vad lågt av säljaren, och utnyttjar sina kunder så hon kan "behålla" sina pengar i utbyte mot ytterligare en halvt dödsdömd (som av ren tur hamnade i ett bra hem nu iaf) och annars nästan osäljbar ödla.

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:
Bojkotta dårar som säljer djur i dylikt skick! Fruktansvärt att ens tänka tanken på att sälja levande djur som inte är friska. 

Jag blir inte förvånad dock utan mer arg. 

Hoppas det löser sig med ödlan.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild